Tukea työnhakuun -koulutukset

JHL tarjoaa työttömille jäsenilleen valmennusta, joka täyttää aktiivimallin aktiivisuusehdon ja ehkäisee työttömyyspäivärahaan kohdistuvat leikkaukset. Tarjolla on verkkovalmennusta, joka on maksutonta ja tarkoitettu vain liiton jäsenille.

Ihmisiä opiskelemassa luokassa

Työllistymistä tukeva valmennus kaikille työttömille

Kaikki työttömät JHL:n jäsenet voivat hakeutua aktiivisuusehdon täyttävään, maksuttomaan verkkovalmennukseen.

Koulutus katsotaan osaksi aktiivisuusehtoa vain tietyillä ehdoilla.  Lue ehdoista tarkemmin Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan sivuilta.  Tarkastelujakso kestää 65 maksupäivää.

nainen, läppäri ja kännykkäTaitava työnhakija -verkkovalmennus

Taitava työnhakija -verkkovalmennuksen voit suorittaa missä vain ja milloin vain. Valmennus kestää viisi päivää. Valmennukseen ei ole hakuaikoja, vaan sen voi aloittaa käyttäjätunnukset saatuaan. Valmennus on maksutonta.

Valmennuksen kaikki viisi päivää pitää käydä saman aktiivisuuden seurantajakson aikana, jotta aktiivisuusehto täyttyy. Voit suorittaa valmennusjaksoja myös viikonlopppuisin.

Seurantajakso kestää 65 maksupäivää.

Jos ilmoittaudut Taitava työnhakija -verkkovalmennukseen, älä ilmoita osallistumisestasi TE-toimistoon.  Riittää, että lähetät osallistumistodistuksen Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassaan.

Näin aloitat verkkovalmennuksen

• Tarkista eWertti Nettikassasta, mikä on aktiivisuuden seurantajaksosi tilanne. Valmennuksen kaikki viisi päivää pitää käydä saman aktiivisuuden seurantajakson aikana, jotta aktiivisuusehto täyttyy. Seurantajakso kestää 65 maksupäivää.
  • Mene verkkovalmennukseen johtavalle sivulle www.urapalvelut.fi/jhl ja luo itsellesi tunnukset.
  • Näin luot tunnuksen:
  • Syötä ensin pelkkä sähköpostiosoitteesi. Napsauta Jatka-painiketta.
  • Syötä koko nimesi ja JHL:n jäsennumerosi, jonka löydät jäsenkortistasi.
  • Luo itsellesi henkilökohtainen salasana, joka tulee syöttää uudelleen.
  • Anna suostumus henkilötietojesi käsittelyyn verkkopalvelussa ennen kuin voit jatkaa eteenpäin.
  • Tietojen tallentamisen jälkeen saat ohjeet tunnuksen vahvistamisesta. Samaa käyttäjätunnusta (=antamasi sähköpostiosoite) ja luomaasi salasanaa käytetään kaikilla verkkovalmennuksilla.

Muistathan, että verkkovalmennukseen osallistumisesta ei tarvitse ilmoittaa TE-toimistoon.

Kun olet suorittanut Taitava työnhakija 1 -valmennuksen saat todistuksen. Lähetä se Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassaan. Vain silloin  osallistumisesi voidaan hyväksyä aktiivisuusseurantaan ja vältät päivärahan leikkaamisen.

Jos työttömyysjaksosi pitkittyy, voit käydä jatkokurssina Taitava työnhakija II:n ja sen jälkeen vielä Taitava työnhakija III:n. Valmennusjaksot voit käydä vain järjestyksessä. Jatko-osat tulevat näkyviin verkkoon vasta sen jälkeen, kun edellinen valmennus on käyty.

Jokaisen jakson päätyttyä saat automaattisesti todistuksen päiviltä, joina olet suorittanut verkkovalmennuksen ohjelmaa verkossa. (Jos suoritat vähemmän kuin viisi päivää, on sinun osallistuttava myös muuhun vastaavaan aktiivimallin täyttävään koulutukseen, jotta saat kaikki viisi päivää täyteen seurantajaksosi aikana.)

Lähetä saamasi osallistumistodistus  Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassaan. Vain silloin  osallistumisesi voidaan hyväksyä aktiivisuusseurantaan ja vältät päivärahan leikkaamisen.