JHL:n ja Hetan hallitusohjelmatavoitteet julkaistu

JHL ja Heta – Henkilökohtaisten avustajien työnantajaliitto ovat julkaisseet yhteiset tavoitteet vuosien 2019-2023 hallitusohjelmaan. Järjestöt tavoittelevat lainsäädäntöä, joka on hyvä sekä työntekijöiden että työnantajien näkökulmasta.

Liittojen tavoitteena on, että viime hallituskaudella valmisteltu vammaispalvelulaki saatetaan voimaan nopeasti.

Toisena tavoitteena on, että henkilökohtaisen avun työnantajamalli säilyy yhtenä järjestämistapana muiden tapojen rinnalla. Malli sopii niille vammaisille henkilöille, jotka kykenevät ja suostuvat toimimaan työnantajana. Myös itsemääräämisoikeuden näkökulmasta katsottuna mallin säilyttäminen on liittojen mielestä tärkeää.

Kolmanneksi liitot tavoittelevat työnantajamallin toimivuuden parantamista kuntasektorilla ja mahdollisissa tulevissa sote-rakenteissa.

JHL on julkaissut laajat tavoitteet hallituskaudelle 2019–2023. Liiton tavoitteena on, että tuleva hallitus parantaa suomalaista työelämää lainsäädännön kautta. Vastuu julkisella palveluista on säilytettävä julkisella sektorilla, työntekijöiden täydennyskoulutusta pitää helpottaa ja kuntien rahoituksesta on huolehdittava. Lue kaikki liiton hallitusohjelmatavoitteet täältä.