Graafiset ohjeet tekevät JHL:n viestinnästä yhtenäistä ja tunnistettavaa. Ohjeet kertovat esimerkiksi, kuinka JHL:n logoa käytetään oikein.
On tärkeää, että visuaalista ilmettä käytetään johdonmukaisesti. Ohjeisto sisältää visuaalisten peruselementtien lisäksi esimerkkejä eri sovelluksista. Tunnuksista on ladattavissa sekä painoversio, verkkokäyttöön tarkoitettu versio että office-versio. Logot löytyvät myös uudesta JHL:n aineistopankista, sen julkisesta kuva-aineistosta.
Media ja JHL:n yhdistykset voivat käyttää logoja vapaasti, kun käytössä noudatetaan liiton graafisia ohjeita. Logojen muusta käytöstä on sovittava erikseen.
Lue ohjeet JHL:n brändiin ja visuaaliseen strategiaan: JHL:n brändiopas tähtiammattilaisille.
Ammattialatunnukset
JHL:n kuusi suurinta ammattialaa ovat ravitsemis- ja puhtausala, kasvatus- ja ohjausala, turvallisuusala, tekniikan ja liikenteen ala, tietotyö ja hallintoala sekä sosiaali- ja terveysala. Kullakin alalla on oma tunnuksensa. Näitä tunnuksia yhdistykset ja ammatilliset verkostot voivat käyttää esimerkiksi nettisivuillaan ja lennäkeissään, kirjeissään sekä esitteissään.
Ladattavat tunnukset ovat .jpg -kuvia (rgb)
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |