Turvallinen opiskelu JHL-opistossa

JHL-opisto on ryhtynyt useisiin toimenpiteisiin, jotta opiskelijat voivat osallistua turvallisesti opiston kursseille syksyllä 2020 niin opistolla kuin alueella järjestettävässä koulutuksessa. Tavoitteena on estää koronaviruksen leviäminen ja turvata mahdollisimman turvalliset puitteet opiskelulle.

Tässä keskeisimmät toimemme

• Koulutus- ja muut tilat järjestetään siten, että tilat ovat väljät ja mahdollistavat viranomaissuositusten mukaisen turvavälin (opetustiloissa 1,5 metriä).
  • Tilajärjestelyiden vuoksi kurssien osallistujamääriä joudutaan rajoittamaan.
  • Tiloja siivotaan tehostetusti ja käsidesiä on saatavilla.
  • Opiskelijoiden ja kouluttajien suojavälineiden osalta noudatamme viranomaissuosituksia. Opiskelijoita, kouluttajia ja henkilökuntaa ohjeistetaan välttämään tarpeettomia fyysisiä kontakteja sekä huolehtimaan käsihygieniasta ja turvaväleistä.
  • Kouluttajat järjestävät opetuksen siten, että harjoitukset ja vuorovaikutus toteutetaan turvavälit huomioiden. Kurssien aloitukset, ruokailut ja tauot on porrastettu.
  • Opiskeluvälineiden yhteiskäyttöä vältetään. Opiskelijoille suositellaan oman tietokoneen tai mobiililaitteen käyttämistä

Riskiryhmään kuuluville ei suositella lähiopetukseen osallistumista.

Riskiryhmään kuuluvien tulee epidemian aikana välttää lähikontakteja, eikä lähiopetukseen osallistumista siksi suositella heille. OKM:n ja OPH:n ohjeistusta seuraten JHL-opisto ei järjestä riskiryhmille lähiopetusta syksyllä.
Opiskelijat, joilla ei ole mahdollisuutta osallistua lähiopetuksena toteutettavalle kurssille ohjataan verkkokurssille, jos tämä suinkin on mahdollista. Osa opiston kursseista toteutetaan kokonaan etäopetuksena.

Pyrimme majoittamaan opiskelijat yhden hengen huoneisiin ilman lisämaksua. Sikäli jos hotellivarausten vuoksi majoittautuminen yhden hengen huoneessa ei ole mahdollista, opiskelijat sijoitetaan kahden hengen huoneisiin opiskelijan suostumuksella. Opisto edellyttää, että hotellit pyrkivät kaikin tavoin varmistamaan JHL-opiston opiskelijoiden turvallisuuden ja terveyden.

Oman auton käyttöä suositellaan. Maksamme verohallinnon ilmoittaman normaalin kilometrikorvauksen (43 snt/km).  Hotellin parkkikulut korvataan omalla autolla saapuville tositteita vastaan. Kulkiessasi julkisilla varaathan matkalippusi riittävän ajoissa joustavalla peruutusehdolla kurssivahvistuksen saatuasi.

Muistathan, että koulutukseen ei voi saapua sairaana tai oireisena.

Kurssille ei voi osallistua silloinkaan jos kyse on lievistä flunssaoireista. Lisäksi sairaudesta parantuneiden on huolehdittava viranomaisen päättämästä varoajasta ennen opistolle saapumista.  Peruutathan osallistumisesi kurssille, jos sairastut, sinulla on oireita tai jos epäilet olleesi kontaktissa koronavirustartunnan saaneeseen.

Pidetään huolta toisistamme!

Lisätietoa saat kurssineuvonnasta: kurssit@jhl.fi, puh. 010 7703 510 (ma – to 10 – 14).