Opiston sijainti ja käytännön ohjeita kurssilaisille

JHL-opisto, Sörnäisten rantatie 23, Helsinki

Saapuminen opistolle

Helsingin keskustasta matka-aika on noin 15 minuuttia

• raitiovaunulla numero 6 ja 6T Arabian suuntaan tai 7 ja 7M Pasilan suuntaan, jää pois Käenkujalla
  • metrolla Vuosaaren tai Mellunmäen suuntaan, jää pois Sörnäisissä
  • linja-autoilla 55, 16 ja 16X pääset Rautatientorilta suoraan Sörnäisten rantatielle, Suvilahden pysäkki on melkein JHL-opistoa vastapäätä
  • Lippujen hinnat 2017: mobiililippu 2,90 €, automaatista 2,90 €, kuljettajalta 3,20 €

Lentokentältä matka-aika on n. 30 – 40 minuuttia.

• lentokenttäbussilla nro 615. Linja-autot lähtevät kummankin terminaalin edustalta. Jää pois Sörnäisten metroasemalla
  • junalla I ja P, lähtö laiturilta 1.
  • Lipun hinta: mobiililippu 5 €, automaatista (juna) 5 €, kuljettajalta (bussi) 5,50 €

JHL-opisto Google Mapsissa

Omalla autolla kulkevat

Opisto sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella ja opistolla on rajallinen määrä autopaikkoja. Paikkoja ei voi varata etukäteen. Saapuessa ota yhteys aulapalveluihin. Hotellien yhteydessä on hyvät maksulliset parkkihallit.

Kulkeminen opistolla ja käytännön asiat kurssin aikana

JHL-opiston aulan vastaanotosta saat vierailijakortin, jolla pääset kulkemaan JHL-talossa. JHL:n kursseille tulijat saavat myös HSL:n matkakortin, jolla he pääsevät kulkemaan julkisilla kulkuvälineillä. Matkakortit ovat henkilökohtaisia ja kortista on syytä pitää hyvää huolta, sillä kadonneen tilalle ei saa uutta. Opistolta voi myös lainata polkupyöriä.

JHL:n koulutukseen tulijoiden kannattaa säästää saapumismatkasta itse maksettujen kulujen kuitit, koska ne on liitettävä matkalaskuun.

Matkatavarat

JHL-opistolla ja hotellissa on matkatavarasäilytys.

Ruokailut

JHL-opistolla on maksuton kahviautomaatti kolmannen kerroksen ympyrässä, aamiaista ei ole tarjolla.

Kurssilaisille tarjotaan kurssipäivinä monipuolinen lounas ja päiväkahvi. Kaikki ruoka-aineet ovat laktoosittomia. Tarjolla on myös gluteeniton vaihtoehto.

Päivällinen järjestetään Ravintola Juttutuvassa Hakaniemessä kello 17.00–19.00. Myös helsinkiläisten on mahdollista osallistua päivälliselle.

Juttutupa Google Mapsissa

Ruoka-aineallergiat on hyvä ilmoittaa ja tarvittaessa päivittää Jäsenpalvelu24h:ssa hyvissä ajoin ennen kurssille tuloa.

Muuta tärkeää tietoa

JHL:n järjestövakuutus on voimassa myös kurssiaikana. Sairastapauksissa ole välittömästi yhteydessä kurssihallintoon tai työnantajaasi (palkalliset kurssit).

Esteetön liikkuminen on hyvin huomioitu opiston tiloissa.

Opiston kurssilaisilla on mahdollisuus käyttää iltaisin ja aamuisin SilverGym kuntosalia tai ohjattuja liikuntatunteja. Sali sijaitsee lähellä opistoa. Käyttö edellyttää kurssilaiskortin näyttämistä. Lue lisää silvergym.fi.