Alueellinen ammattialatoiminta

JHL on moniammatillinen liitto. JHL järjestää ammatillista koulutusta, osallistuu eri alojen lainvalmisteluihin, olemme mukana koulutuspolitiikan kysymysten ratkomisessa ja kehittämässä ammatillisia koulutuksia jne. JHL:n yhdistyksissä on omaa ammattialatoimintaa. Lisäksi eri alojen ammattilaiset toimivat alansa verkostoissa. Vuoden 2018 alusta verkostot toimivat itsenäisesti.

Varsinais-Suomen ammattialaverkostot

Hoitoalan verkosto,  PJ Markku Oksanen
Koulunkäynnin- ja AP-/IP-ohjaajien verkosto, PJ Sanna Pihakivi
Perhepäivähoitajien toimikunta (Varhaiskasvatus)  PJ Heli Björkman
Puhtauspalvelualan verkosto PJ Päivi Huhtala
Ravitsemusalan verkosto PJ Satu Parttimaa

Verkostot kokoontuvat muutamia kertoja vuodessa pääsääntöisesti eri työpaikoilla. Verkostoissa käsitellään ammattialan asioita, vaihdetaan hyviä käytänteitä, ratkotaan ongelmia ja järjestetään koulutuksia ja tapahtumia alan ammattilaisille.

Hyvissä käsissä – kunnia kirja

”Mahtava työpaikka, kaksi huippu tiimiä alueella”” näillä sanoilla kuvaili Christina Keskitalo työkavereitaan ilmiantaessaan Maaria-Paattisen kotihoidon hyvissä käsissä kampanjaan. Parikymmentä henkeä oli kokoontunut ”henkilökuntapalaveriin” ja yllätyksekseen joutuivatkin henkilöt onnittelun kohteeksi täytekakku kahvien kera. Henkilökunta vahvisti myös Christinan kertoman ja kaikki kertoi viihtyvänsä tällä työpaikalla. He olivat myös Turun paras alue asiakastyytyväisyyskyselyssä.

MeVe-koulutuspiknik Siljan laivalla kauniissa saaristossamme 17.11.2018

Matkalla oli mukana jo pitkään toiminnassa olleita maahanmuuttajia ja pari ihan uutta. Pohdimme uusia tessin kuvioita ja irtisanomislakia. Julia kertoi TSL:n toiminnasta ja kursseista, jotka suunnattu maahanmuuttajille sekä antoi 24 ohjetta ”elämän parantamiseen”. Mm. juo vettä ja ajattele 10 sekuntia ennen kuin toimit ja tärkein kaikesta kiitä itseäsi joka päivä. Sanna ”järjesti” meitä ja katsoimme videon vapaus vapaiden valtakunnasta.

Hoitajaverkoston kokous 5.11.2018 pöytäkirja

Koulunkäynnin- ja AP-/IP-ohjaajien verkoston kokous 4.9.2018 pöytäkirja