Alueellinen ammattialatoiminta

JHL on moniammatillinen liitto. Se järjestää ammatillista koulutusta ja osallistuu eri alojen lainvalmisteluihin. Liitto on mukana koulutuspolitiikan kysymysten ratkomisessa ja kehittämässä ammatillisia koulutuksia jne. JHL:n yhdistyksissä on omaa ammattialatoimintaa. Lisäksi eri alojen ammattilaiset toimivat alansa verkostoissa. Vuoden 2018 alusta verkostot ovat toimineet itsenäisesti.

Varsinais-Suomen ammattialaverkostot

Hoitoalan verkosto, PJ Tanja Heikurinen
Koulunkäynnin- ja AP-/IP-ohjaajien verkosto, PJ Sanna Pihakivi
Perhepäivähoitajien toimikunta (Varhaiskasvatus)  PJ Leila Kvarnström
Puhtauspalvelualan verkosto PJ Päivi Huhtala
Ravitsemusalan verkosto PJ Satu Parttimaa

Verkostot kokoontuvat muutamia kertoja vuodessa pääsääntöisesti eri työpaikoilla. Verkostoissa käsitellään ammattialan asioita, vaihdetaan hyviä käytänteitä, ratkotaan ongelmia ja järjestetään koulutuksia ja tapahtumia alan ammattilaisille.

Lastenhoitaja verkosto kokoontuu

Koronaviruksen takia verkoston kokoontumiset on toistaiseksi peruttu.
Jos olet kiinnostunut verkostossa toimimisesta niin ota yhteyttä sari.leppanen@lieto.fi

Hei lastenhoitajat!

JHL:läiset aktiivit lastenhoitajat ovat aloittamassa syksyllä 2019 lastenhoitajille omaa verkostoa. Mikäli olet kiinnostunut verkostoitumaan ota yhteyttä
maiju.oksanen72(at)gmail.com
Ensimmäinen kokoontuminen on syyskuussa.

MeVe-koulutuspiknik Siljan laivalla kauniissa saaristossamme 17.11.2018

Matkalla oli mukana jo pitkään toiminnassa olleita maahanmuuttajia ja pari ihan uutta. Pohdimme uusia tessin kuvioita ja irtisanomislakia. Julia kertoi TSL:n toiminnasta ja kursseista, jotka suunnattu maahanmuuttajille sekä antoi 24 ohjetta ”elämän parantamiseen”. Mm. juo vettä ja ajattele 10 sekuntia ennen kuin toimit ja tärkein kaikesta kiitä itseäsi joka päivä. Sanna ”järjesti” meitä ja katsoimme videon vapaus vapaiden valtakunnasta.