Alueellinen ammattialatoiminta

JHL on moniammatillinen liitto. Se järjestää ammatillista koulutusta ja osallistuu eri alojen lainvalmisteluihin. Liitto on mukana koulutuspolitiikan kysymysten ratkomisessa ja kehittämässä ammatillisia koulutuksia jne. JHL:n yhdistyksissä on omaa ammattialatoimintaa. Lisäksi eri alojen ammattilaiset toimivat alansa verkostoissa. Vuoden 2018 alusta verkostot ovat toimineet itsenäisesti.

Varsinais-Suomen ammattialaverkostot

Hoitoalan verkosto,
Koulunkäynnin- ja AP-/IP-ohjaajien verkosto, PJ Sanna Pihakivi
Perhepäivähoitajien toimikunta (Varhaiskasvatus)  PJ Heli Björkman
Puhtauspalvelualan verkosto PJ Päivi Huhtala
Ravitsemusalan verkosto PJ Satu Parttimaa

Verkostot kokoontuvat muutamia kertoja vuodessa pääsääntöisesti eri työpaikoilla. Verkostoissa käsitellään ammattialan asioita, vaihdetaan hyviä käytänteitä, ratkotaan ongelmia ja järjestetään koulutuksia ja tapahtumia alan ammattilaisille.

Kutsu hoitajaverkoston kokoukseen ja webinaariin digitalisaatiosta ja tekniikasta sote-alalla 10.12.2019

Kutsumme sinut sotealan ammattilainen mukaan webinaariin digitalisaatiosta ja tekniikasta sote-alalla, voit osallistua videoyhteyden kautta etänä tai tulla aluetoimistolle, Puistokatu 6 A, Turku.

ohjelma
17.30 – 18.00 joulupuuro aluetoimistolla
18.00 – 19.00 webinaari
19.00 –  alueellisen hoitajaverkoston kokous
kokouksessa valitaan verkostolle puheenjohtaja ja päätetään
toimintasuunnitelmasta 2020, sekä käsitellään muita esille tulevia asioita

Ilmoittautumiset 4.12.2019 mennessä https://www.lyyti.in/Webinaari_digitalisaatiosta_ja_tekniikasta_sotealalla_7872
mikäli osallistut etänä, lähetämme tarkemmat ohjeet lähempänä tapahtuman ajankohtaa.

Hoitajat piknikillä 28.9.2019

Nauru raikui ja iloinen tunnelma johdatteli matkaajia meren aalloilla.

Päivä aloitettiin yleiskeskustelulla JHL:n tilasta ja jäsenhankinnasta. Saatiin peräti yksi uusi koulutiedottaja ja pari ”vanhaa”. Käytiin läpi sopimustavoitteita Janne Sjölundin tahtiin ja ohjeistuksessa. Riitta Vehovaara kertoi Valviran rekisteristä ja JHL:n ammattialatoiminnasta. Kristiina Valonen-Yilmaz päätti koulutuksen kertomukseen ”ammattilainen potilaana”.

Päivän päätteeksi ”annettiin pyyhkeet” eläkkeelle siirtyville hoitajaverkoston aktiiveille Birgit Salovaaralle ja Markku Oksaselle.

Hei lastenhoitajat!

JHL:läiset aktiivit lastenhoitajat ovat aloittamassa syksyllä 2019 lastenhoitajille omaa verkostoa. Mikäli olet kiinnostunut verkostoitumaan ota yhteyttä
maiju.oksanen72(at)gmail.com
Ensimmäinen kokoontuminen on syyskuussa.

Hyvissä käsissä – kunniakirja

”Mahtava työpaikka, kaksi huippu tiimiä alueella”” näillä sanoilla kuvaili Christina Keskitalo työkavereitaan ilmiantaessaan Maaria-Paattisen kotihoidon hyvissä käsissä kampanjaan. Parikymmentä henkeä oli kokoontunut ”henkilökuntapalaveriin” ja yllätyksekseen joutuivatkin henkilöt onnittelun kohteeksi täytekakku kahvien kera. Henkilökunta vahvisti myös Christinan kertoman ja kaikki kertoi viihtyvänsä tällä työpaikalla. He olivat myös Turun paras alue asiakastyytyväisyyskyselyssä.

MeVe-koulutuspiknik Siljan laivalla kauniissa saaristossamme 17.11.2018

Matkalla oli mukana jo pitkään toiminnassa olleita maahanmuuttajia ja pari ihan uutta. Pohdimme uusia tessin kuvioita ja irtisanomislakia. Julia kertoi TSL:n toiminnasta ja kursseista, jotka suunnattu maahanmuuttajille sekä antoi 24 ohjetta ”elämän parantamiseen”. Mm. juo vettä ja ajattele 10 sekuntia ennen kuin toimit ja tärkein kaikesta kiitä itseäsi joka päivä. Sanna ”järjesti” meitä ja katsoimme videon vapaus vapaiden valtakunnasta.

Hoitajaverkoston kokous 27.2.2019 pöytäkirja
Hoitajaverkoston kokous 5.11.2018