Koulutiedotus ja nuorisotoiminta

Pirkanmaan ja Keski-Suomen aluetoimistot yhdistyvät 1.1.2018 Sisä-Suomen aluetoimistoksi. Sisä-Suomen aluetoimisto palvelee jäseniä ja yhdistyksiä Pirkanmaan ja Keski-Suomen maakuntien alueella.

Koulutiedotus

JHL:n koulutiedottaja käy kertomassa oppilaitoksissa liitostamme, opiskelijatoiminnasta, edunvalvonnasta ja muista työelämään liittyvistä asioista. Tulemme kertomaan asiasta opintojensa alku-, keski- tai loppuvaiheessa oleville, niin nuoremmille kuin aikuisillekin.

JHL järjestää oppilaitoksille ja opiskelijoille maksutta
työelämätietoutta käsitteleviä tunteja

Tulemme mielellämme jakamaan työmarkkinatietoa
messuille sekä oppilaitosten aula- ja yleisötilaisuuksiin.

Tarjoamme mahdollisuutta hakea JHL:n
stipendiä ja ammattialamerkkejä valmistuville opiskelijoille

Oppilaitostunneilla käsittelemme niitä asioita, joista sovitaan, kuten esimerkiksi ko. alan
• palkkausta
• työaikoja
• työehto- ja sopimuskysymyksiä
• työttömyysturvakysymyksiä ja
• kerromme samalla liitostamme.

Ajankohtainen ja asiantunteva työmarkkinatieto on yksi avain pärjäämisen tämän päivän työmarkkinoilla. Ottakaa yhteyttä ja hankkikaa opiskelijoille rautainen annos työelämän tuntemusta!

Tilaa työmarkkinatunti

JHL:n stipendijärjestelmä

Valmistuvilla opiskelijoilla on mahdollisuus saada 60 € suuruinen JHL:n stipendi (yksi stipendi luokkaa/ryhmää kohden).

Stipendin myöntäminen edellyttää:

• JHL:n koulutiedottaja on käynyt tapaamassa opiskelijoita oppilaitoksessa ja pitänyt työmarkkinatunnin opiskelijoille opiskelun aikana.
  • Stipendinsaaja on JHL:n jäsen
  • Stipendinsaaja on
    – innostava,
    – aktiivinen ja yhteishenkeä luova,
    – hänellä on ammatillinen ote valmistuvaan työhön
    – tai muu mainittava seikka.

Ryhtyisitkö itse koulutiedottajaksi?

Myös opiskelija tarvitsee ammattiliiton turvaa, tietoa työelämän lainalaisuuksista. Tule joukkoon mukaan tekemään mielenkiintoista työtä oppilaitoksiin. Koulutiedottaja perehdyttää opiskelijat työelämään ja työmarkkinoihin.

Koulutiedottajat koulutetaan tehtäväänsä ja heille maksetaan palkkio jokaisesta oppitunnista sekä mahdolliset ansionmenetykset ja matkakulut.

Lisätietoja löydät koulutiedottaja-sivulta.

Opettajat ja opiskelijat – ottakaa yhteyttä!

Pirkanmaan alueella koulutiedotuksesta vastaa aluetoimitsija Isto Mäkelä.
puh. 010 7703 624 tai 050 4331 590
isto.makela@jhl.fi

Keski-Suomen alueella koulutiedotuksesta vastaa aluetoimitsija Eeva Eronen.
puh. 010 7703 583 tai 0400 854254
eeva.eronen@jhl.fi

Sisä-Suomen nuorisojaosto Sisu

Oletko alle 35-vuotias JHL:n jäsen Sisä-Suomen alueelta? Haluaisitko tutustua muihin ay-henkisiin nuoriin ja olla mukana vaikuttamassa nuorten työntekijöiden asioihin?

JHL:ssa nuorten ääni kuuluu ja sitä kuunnellaan. Nuorilla jäsenillämme on mahdollisuus osallistua liiton toimintaan ja yhteiset tapahtumat ovat erinomainen paikka päästä vaikuttamaan liitossa käytäviin keskusteluihin ja tapaamaan muita samoilla aloilla työskenteleviä, sekä tietenkin oppimaan lisää ay-liikkeestä.

Pirkanmaan ja Keski-Suomen aluetoimistojen yhdistyessä 1.1.2018 alkaen, aloittaa toimintansa myös alueen uusi yhteinen nuorisojaosto Sisu.
Tiedotamme tarkemmin Sisun alkavasta toiminnasta vuonna 2018.

Sisä-Suomen alueellisesta nuorisotoiminnasta vastaa:
aluetoimitsija Isto Mäkelä
puh. 010 7703 624 tai 050 4331 590
isto.makela@jhl.fi

Valtakunnallisesti JHL:n nuorisofoorumi on mahdollisuus osallistua nuorten toimintaan ja päästä vaikuttamaan. Nuorisotoiminnan sivuilta löydät myös nuorten valtakunnalliset tapahtumat.