Satakunnan alueen tapahtumia

JHL:n Satakunnan aluetoimisto järjestää monenlaisia tapahtumia alueellaan. Tilaisuuksia, tapahtumia ja erilaisia kyselyitä suunnataan sekä koko jäsenistölle että aktiiveille.

Mitä kuuluu yksityiselle sosiaali- ja terveysalalle?

Vilkasta ajatustenvaihtoa käytiin jäsentilaisuudessa JHL:n sopimustoimitsija Kari Baggen johdolla. Osallistujia muistutettiin myös tulevista eduskuntavaaleista. Liiton järjestäjä Sini Horttanainen haastoi väkeä mukaan Vapaiden valtakunta- kampanjaan.

JHL:n sopimustoimitsija Kari Bagge puhuu
Sopimustoimitsija Kari Bagge

Miehiä ja naisia istuu kuuntelemassa esitystä.
Miehiä ja naisia istuu kuuntelemassa pöydän ääressä.
Kolme naista istuu pöydän ääressä.

Perhepäivähoitajien tapaaminen Kokemäellä

Tapasimme 13.3.2019 Kokemäen perhepäivähoitajia lähipalvelun merkeissä.
Paikalla oli myös Kokemäen pääluottamusmies Minna Kälviäinen. Syntyi vilkasta
keskustelua. Kerroimme äänestämisen tärkeydestä eduskuntavaaleissa ja tukijoita
tuli Vapaiden valtakunta kampanjaan.
Viisi naista istuu pyöreän pöydän ääressä kahvilla.
Viisi naista istuu pöydän ääressä keskustelemassa.
Erilaisia esitteitä pöydän päällä.

Satakunnan yhdistysjohto koolla

Satakunnan JHL:n yhdistysjohdon päivä pidettiin 9.3. Porissa. Päivän aiheina oli ajankohtaisten asioiden lisäksi viestintä ja vaikuttaminen sekä JHL:n satakuntalaisten eduskuntavaaliehdokkaiden esittäytyminen ja vaalipaneeli. Oman roolinsa päivään toi tietenkin palkansaajien yhteinen kampanja Vapaiden valtakunta, jolla pyritään vaikuttamaan kansalaisten äänestysaktiivisuuteen.

Alueen ajankohtaisia asioita on tietenkin eduskuntavaali. Haluamme, että tuleva hallitus ottaa edellistä paremmin huomioon palkansaajien, työttömien ja eläkeläisten asiat. Emme halua enää osaksemme Sipilän hallituksen aikaansaamaa tyrmäävää kohtelua!

Vuoden aikana tulemme paneutumaan yhdistysrakenteeseen, sääntömuutoksiin, soten etenemiseen ja sen vaikutuksiin, tulevaan sopimuskierrokseen, lähipalveluun, työpaikkakäynteihin. Haluamme näkyä yhdessä yhdistysten kanssa työpaikoilla entistä enemmän.

Liittomme viestintäpäällikkö Kristiina Ahonen selvitti, miten liitto viestii ja vaikuttaa. On erinomaisen tärkeää tiedostaa, minkälainen mielikuva liitostamme syntyy heti ensikohtaamisen aikana ja mikä merkitys sillä on liiton maineelle. Meidän kaikkien tehtävä on ylläpitää liitomme hyvää mainetta.
JHL:n viestintäpäällikkö Kristiina Ahonen luennoi.
Viestintäpäällikkö Kristiina Ahonen

Päivä huipentui eduskuntavaaliehdokkaittemme esittäytymiseen ja vaalipaneeliin. Mukaan olivat saapuneet Sinikka Alenius , sd, Porista, Kristiina Salonen, sd, Raumalta, Krista Kiuru, sd, Porista, Jelena Kiilholma , Porista, Mika Nurmi, sd, Eurajoelta ja Antti Vuolanne, sd, Porista.

Miehiä ja naisia istuu rivissä.Yksi nainen seisoo etualalla.
Sinikka Alenius esittäytyy.
Nainen seisoo etualalla, kolme naista istuu taustalla.
Vuorossa Kristiina Salonen.
Nainen seisoo etualalla takana kaksi naista istuu pöytien takana.
Krista Kiuru esittäytyy.
Nainen seisoo etualalla, kaksi naista istuu takana.
Jelena Kiilholma Porista
Mies seisoo pöydän takana.
Mika Nurmi Eurajoelta.
Mies seisoo pöydän takana,. Kaksi naista istuu.
Antti Vuolanne Porista.
Etualalla istuvat Jussi Leino, Kaija Kaski ja Anne Kantelo
Etualalla Jussi Leino, Kaija Kaski ja Anne Kantelo
Sirkka Mantere esittää ehdokkaille työelämäänliittyviä kysymyksiä. Ehdokkaat istuvat, Mantere seisoo.
Sirkka Mantere esittää ehdokkaille työelämäänliittyviä kysymyksiä.
Kolme henkilöä istuu pöydän ääressä.
Tiina Suominen ja Marko Enonkoski Ulvilasta

Heille osoitettujen kysymysten pohjalta syntyi hyvää keskustelua mm. vanhusten ja lasten asioista, veropolitiikasta, valtion yritysten yhtiöpolitiikasta, työelämän tasa-arvosta, sotesta, kikystä jne.
Tilaisuuteen saapumaan olivat estyneitä Jaakko Jäntti, vas, Porista, Tiina Kudjoi, vihreät, Porista sekä Tuula Vepsäläinen, kristillisdemokraatit, Nakkilasta.
Toivotamme heille onnistunutta vaalikampanjaa sekä hyvää vaalimenestystä!

Luottamusmiesten tapaaminen Harjavallassa

JHL:n koulutusmateriaalimonisteita pöydällä.

Luottamusmiehet ja pääluottamusmiehet kokoontuivat Hiittenharjulla, Harjavallassa.
Kokoontumisen tarkoituksena  oli antaa evästystä määräaikaisten työntekijöiden
kartoittamiseen. Paljonko heitä on työpaikoilla ja onko heidän työsuhteissaan
määräaikaisuuden perusteet? Paikalla oli alueelta 14 luottamusmiestä, jotka
ottivat tehtävän hoitaakseen. Tilannetta tarkastellaan uudestaan toukokuun
lopulla.

Puheenjohtajien tapaaminen

Tiistai-iltana tavattiin yhdistysten puheenjohtajia Satakunnan aluetoimistossa.
Tärkeitä asioita käsiteltiin ja yhdessä niitä pohdimme, kuten alueen yhdistysrakennetta
sekä tulevia eduskuntavaaleja. Hieno keskustelua!

Yhdistysrakenne -monistenippuja pöydällä.

Miehiä ja naisia kokoontuneena pöydän ääreen.

JHL:n Satakunnan alueen työsuojelun sitruuna

JHL:N Satakunnan alueen työsuojelun tukiryhmän kymmenes Työsuojelun Sitruuna-tunnustus luovutettiin Nakkilan entiselle työsuojelupäällikölle Sirkku Rintalalle työsuojelun ajankohtaispäivillä 14.9.2018 Porissa.
Perusteluna tunnustuksen myöntämiselle oli pitkä ja ansiokas työ työsuojelutoiminnan hyväksi. Sirkku on toiminut Nakkilan kunnan työsuojeluvaltuutettuna vuodesta 1990 ja työsuojelupäällikkönä vuosina 2001-2017.<

Tunnustuksen myöntämisellä halutaan tuoda esiin niitä työnantajia, jotka ovat joko tehneet uusia avauksia työsuojelun alueella tai toimineet pitkäjänteisesti ja esimerkillisesti työsuojelun edistämiseksi työpaikoilla.<

Sillä halutaan myös  korostaa työsuojelun merkitystä työntekijöiden hyvinvoinnin ja turvallisuuden lisääjänä työpaikoilla.<

Sirkku Rintala kukkakimppu kädessä.
Sirkku Rintala.

Kaksi JHL:n kunniakirjaa pöydällä.

JHL:n ammattilaisia Porin Puuvillassa!

JHL tutuksi tapahtumassa 8.9.2018 oli mukana alan ammattilaisia, jossa sai kysellä alan työstä ja tutustua JHL:ään. Kauppakeskuksella kävijät saivat osallistua arvontaan osallistumalla onnenpyörää pyörittämällä, jokainen osuma tuotti voiton.
Infopisteellä kävikin paljon JHL:n jäseniä, joilta saimme kiitettävää palautetta liiton toimivuudesta ja hyvästä palvelusta. Talkoilla saimme tämä tilaisuuden onnistumaan, Kiitos mukana olleille!
Isossa salissa viisi henkeä esittelyständillä. Taustalla JHL:n rollup ja ilmapalloja.