Koulutiedotus ja nuorisotoiminta

Koulutiedotus

JHL:n koulutiedottaja käy kertomassa oppilaitoksissa liitostamme, opiskelijatoiminnasta, edunvalvonnasta ja muista työelämään liittyvistä asioista. Tulemme kertomaan asiasta opintojensa alku-, keski- tai loppuvaiheessa oleville, niin nuoremmille kuin aikuisillekin.

JHL järjestää oppilaitoksille ja opiskelijoille maksutta
työelämätietoutta käsitteleviä tunteja

Tulemme mielellämme jakamaan työmarkkinatietoa
messuille sekä oppilaitosten aula- ja yleisötilaisuuksiin.

Tarjoamme mahdollisuutta hakea JHL:n
stipendiä ja ammattialamerkkejä valmistuville opiskelijoille

Oppilaitostunneilla käsittelemme niitä asioita, joista sovitaan, kuten esimerkiksi ko. alan
• palkkausta
• työaikoja
• työehto- ja sopimuskysymyksiä
• työttömyysturvakysymyksiä ja
• kerromme samalla liitostamme.

Ajankohtainen ja asiantunteva työmarkkinatieto on yksi avain pärjäämisen tämän päivän työmarkkinoilla. Ottakaa yhteyttä ja hankkikaa opiskelijoille rautainen annos työelämän tuntemusta!

Tilaa työmarkkinatunti

JHL:n stipendijärjestelmä

Valmistuvilla opiskelijoilla on mahdollisuus saada 50 € suuruinen JHL:n stipendi (yksi stipendi luokkaa/ryhmää kohden).

Stipendin myöntäminen edellyttää:

• JHL:n koulutiedottaja on käynyt tapaamassa opiskelijoita oppilaitoksessa ja pitänyt työmarkkinatunnin opiskelijoille opiskelun aikana.
  • Stipendinsaaja on JHL:n jäsen
  • Stipendinsaaja on
    – innostava,
    – aktiivinen ja yhteishenkeä luova,
    – hänellä on ammatillinen ote valmistuvaan työhön
    – tai muu mainittava seikka.
    Ryhtyisitkö itse koulutiedottajaksi?Myös opiskelija tarvitsee ammattiliiton turvaa, tietoa työelämän lainalaisuuksista. Tule joukkoon mukaan tekemään mielenkiintoista työtä oppilaitoksiin. Koulutiedottaja perehdyttää opiskelijat työelämään ja työmarkkinoihin.Koulutiedottajat koulutetaan tehtäväänsä ja heille maksetaan palkkio jokaisesta oppitunnista sekä mahdolliset ansionmenetykset ja matkakulut.Lisätietoja löydät koulutiedottaja-sivulta.

Opettajat ja opiskelijat – ottakaa yhteyttä!

Satakunnan alueella koulutiedotuksesta vastaa palveluneuvoja Satu Fisk.
    puh. 010 7703 670 tai 050 443 2039
    satu.fisk@jhl.fi

Satakunnan nuorisojaosto Satanen

Oletko alle 35-vuotias JHL:n jäsen Satakunnan alueelta? Haluaisitko tutustua muihin ay-henkisiin nuoriin ja olla mukana vaikuttamassa nuorten työntekijöiden asioihin?

JHL:ssa nuorten ääni kuuluu ja sitä kuunnellaan. Nuorilla jäsenillämme on mahdollisuus osallistua liiton toimintaan ja yhteiset tapahtumat ovat erinomainen paikka päästä vaikuttamaan liitossa käytäviin keskusteluihin ja tapaamaan muita samoilla aloilla työskenteleviä, sekä tietenkin oppimaan lisää ay-liikkeestä.

Nuorisojaosto Satanen
    Jesse Rosholm, puheenjohtaja
    Outi Vehmaskangas
    Sari Järvenpää
    Maria Lehtonen
    Paavo Lindroos
    Mikko Säylä
    Noora Kinnunen

esitettä päivitetään….
    Satanen 2017

Satasen seuraava kokous pe 8.12.2017

Valtakunnallisesti JHL:n nuorisofoorumi on mahdollisuus osallistua nuorten toimintaan ja päästä vaikuttamaan. Nuorisotoiminnan sivuilta löydät myös nuorten valtakunnalliset tapahtumat.