Koulutiedotus ja nuorisotoiminta

JHL:n Satakunnan aluetoimisto järjestää oppilaitoksille ja opiskelijoille maksuttomia työelämätietoutta käsiteleviä tunteja. Aluetoimisto myös koordinoi alueen nuorisotoimiintaa. Satakunnassa toimii nuorisojaostao Satanen.

Koulutiedotus

JHL:n koulutiedottaja käy kertomassa oppilaitoksissa liitostamme, opiskelijatoiminnasta, edunvalvonnasta ja muista työelämään liittyvistä asioista. Tulemme kertomaan asiasta opintojensa alku-, keski- tai loppuvaiheessa oleville, niin nuoremmille kuin aikuisillekin.

JHL järjestää oppilaitoksille ja opiskelijoille maksutta
työelämätietoutta käsitteleviä tunteja

Tulemme mielellämme jakamaan työmarkkinatietoa
messuille sekä oppilaitosten aula- ja yleisötilaisuuksiin.

Tarjoamme mahdollisuutta hakea JHL:n
stipendiä ja ammattialamerkkejä valmistuville opiskelijoille

Oppilaitostunneilla käsittelemme niitä asioita, joista sovitaan, kuten esimerkiksi ko. alan
• palkkausta
• työaikoja
• työehto- ja sopimuskysymyksiä
• työttömyysturvakysymyksiä ja
• kerromme samalla liitostamme.

Ajankohtainen ja asiantunteva työmarkkinatieto on yksi avain pärjäämisen tämän päivän työmarkkinoilla. Ottakaa yhteyttä ja hankkikaa opiskelijoille rautainen annos työelämän tuntemusta!

Tilaa työmarkkinatunti

Työmarkkinatunti oppilaitoksille

Oppilaitokset voivat tilata maksuttoman työmarkkinatunnin alueen JHL:läisestä aluetoimistosta. Huom! Lomake on suojattu.
    Jos haluat ottaa meihin yhteyttä tällä lomakkeella, sinun on hyväksyttävä oheinen tietosuojaseloste. Et voi lähettää tietoja tällä lomakkeella, jos et hyväksy selostetta.

Tietosuojaseloste, Työmarkkinatunti oppilaitoksille (pdf, 36 KB)

Ryhtyisitkö itse koulutiedottajaksi?

Myös opiskelija tarvitsee ammattiliiton turvaa, tietoa työelämän lainalaisuuksista. Tule joukkoon mukaan tekemään mielenkiintoista työtä oppilaitoksiin.

Koulutiedottaja perehdyttää opiskelijat työelämään ja työmarkkinoihin. Koulutiedottajat koulutetaan tehtäväänsä ja heille maksetaan palkkio jokaisesta oppitunnista sekä mahdolliset ansionmenetykset ja matkakulut.

Lisätietoja löydät koulutiedottaja-sivulta.

Opettajat ja opiskelijat – ottakaa yhteyttä!

Satakunnan alueella koulutiedotuksesta vastaa palveluneuvoja Satu Launonen.
puh. 010 7703 670 tai 050 443 2039
Haluatko koulutiedottajaksi?

JHL:n stipendijärjestelmä

Valmistuvilla opiskelijoilla on mahdollisuus saada 60 € suuruinen JHL:n stipendi (yksi stipendi luokkaa/ryhmää kohden).

Stipendin myöntäminen edellyttää:

• JHL:n koulutiedottaja on käynyt tapaamassa opiskelijoita oppilaitoksessa ja pitänyt työmarkkinatunnin opiskelijoille opiskelun aikana.
  • Stipendinsaaja on JHL:n jäsen
  • Stipendinsaaja on innostava, aktiivinen ja yhteishenkeä luova, hänellä on ammatillinen ote valmistuvaan työhön, tai muu mainittava seikka.

Satakunnan nuorisojaosto Satanen

Oletko alle 35-vuotias JHL:n jäsen Satakunnan alueelta? Haluaisitko tutustua muihin ay-henkisiin nuoriin ja olla mukana vaikuttamassa nuorten työntekijöiden asioihin?
Nuorisojaosto Satanen kaipaa uusia jäseniä mukaan toimintaan!
Haluatko sinä olla mukana, ideoimassa ja kehittämässä toimintaa?
JHL:ssa nuorten ääni kuuluu ja sitä kuunnellaan. Nuorilla jäsenillämme on mahdollisuus osallistua liiton toimintaan ja yhteiset tapahtumat ovat erinomainen paikka päästä vaikuttamaan liitossa käytäviin keskusteluihin ja tapaamaan muita samoilla aloilla työskenteleviä, sekä tietenkin oppimaan lisää ay-liikkeestä. Ota rohkeasti yhteyttä palveluneuvoja Satu Launoseen
puh: 010 7703 670 tai 050 443 2039 kerromme lisää asiasta!

Nuorisojaosto Satanen
Noora Kinnunen
Outi Vehmaskangas
Helinä Männistö
Maria Lehtonen
Mikko Säylä
Jelena Kiilholma
Maija Sinkkonen

Punaisia piirrettyjä ihmishahmoja hyppimässä. Kuvassa teksti Satanen.

Valtakunnallisesti JHL:n nuorisofoorumi on mahdollisuus osallistua nuorten toimintaan ja päästä vaikuttamaan. Nuorisotoiminnan sivuilta löydät myös nuorten valtakunnalliset tapahtumat.