Edunvalvontaa lähelläsi

Luottamusmies auttaa

Työpaikan oma JHL:läinen luottamusmies tai pääluottamusmies on se henkilö, joka auttaa työelämän edunvalvontaan ja pulmatilanteisiin liittyvissä asioissa. Edunvalvonta-asioissa jäsentä lähinnä on työpaikan oma JHL:läinen luottamusmies tai pääluottamusmies varahenkilöineen.

Luottamusmies on apuna työsuhteen ongelmatilanteissa. Hän valvoo virka- ja työehtosopimusten toteutumista työpaikalla, tulkitsee sopimusten sisältöä ja käy neuvotteluja työnantajan kanssa. Luottamusmies varmistaa, että työpaikalla noudatetaan työelämän pelisääntöjä.

Mikäli et tiedä oman työpaikkasi luottamusmiestä, olethan yhteydessä aluetoimistoon asian selvittämiseksi, puh. 010 7703 670

Satakunnan  JHL-yhdistykset

JHL:ssä jäsenet kuuluvat yhdistyksiin ja yhdistykset ovat JHL:n jäseniä. Yhdistys JHL:n sisällä määräytyy aina jäsenen työpaikan mukaan.

Yhdistysten tehtävänä on jäsenten edunvalvonta, mutta ohessa ne järjestävät jäsenilleen myös koulutusta ja vapaa-ajantoimintaa. Tutustu tarkemmin JHL:n yhdistystoimintaan.

Porin JHL ry
Porin kunnalliset JHL ry
Satakunnan sairaanhoitopiiri JHL ry
Puolustushallinnon Säkylän yhdistys JHL ry
Rauman JHL ry
Porin teknisen alan henkilöstö JHL ry
Harjavallan kunnalliset JHL ry
Satakunnan ympäristörakentajat JHL ry
Satakunnan yksityisalat JHL ry
Nakkilan kunta-alan ammattiyhdistys JHL ry
Pohjois-Satakunnan JHL ry
Ulvilan JHL ry
Kokemäen kunnalliset JHL ry
Kankaanpää Energia JHL ry
Satakunnan pelastuslaitos JHL ry
Rauman Energia JHL ry
Eurajoen kunnalliset JHL ry
Huittisten kunnalliset JHL ry
Euran kunnalliset JHL ry
Viljava JHL ry
Säkylän JHL ry
Merikarvian kunnalliset JHL ry
Pomarkun kunnalliset JHL ry
Niinisalon JHL ry
Satakunnan aluehallinnon  henkilökunta JHL ry
Länsirannikon opetusalat JHL ry
Satakunnan yksityisen sosiaali- ja terveysalan yhdistys JHL ry
Porin yhteisjärjestö
Raideammattilaisten osasto 62 JHL ry
Raideammattilaisten osasto 90 JHL ry

Haluatko mukaan yhdistyksen toimintaan?

Yhdistyksesi kautta voit osallistua erilaisiin tapahtumiin, vaikuttaa liiton toimintaan ja siihen, miten asioita omalla työpaikallasi hoidetaan. Osallistua voit yhdistyksen jäsenenä tai hakeutumalla johonkin yhdistyksen toimihenkilötehtävään.

Yhdistyksen porukka on meitä samanlaisia, samat ilot ja surut siellä ruohonjuuritasolla. Me itse määritellään mitä yhdessä halutaan tehdä ja mitä asioita ajaa. Yhdistys on ihmistä lähellä, asiat ei ole kapulakieltä eikä liian kaukana arjesta. Siellä kehtaa kysyä ja sanoa!

Kannattaa seurata oman yhdistyksesi tiedotuksia ja nettisivuja, sillä niistä parhaiten saat tiedon yhdistyksen tulevista tilaisuuksista. Jos haluat mukaan yhdistystoimintaan, otathan rohkeasti yhteyttä oman yhdistyksesi hallitukseen. Voi myös seurata JHL:n tapahtumakalenterista kokousilmoituksia, joista näet milloin yhdistys pitää valintakokouksensa.