Edunvalvontaa lähelläsi

Luottamusmies auttaa

Työpaikan oma JHL:läinen luottamusmies tai pääluottamusmies on se henkilö, joka auttaa työelämän edunvalvontaan ja pulmatilanteisiin liittyvissä asioissa. Edunvalvonta-asioissa jäsentä lähinnä on työpaikan oma JHL:läinen luottamusmies tai pääluottamusmies varahenkilöineen.

Luottamusmies on apuna työsuhteen ongelmatilanteissa. Hän valvoo virka- ja työehtosopimusten toteutumista työpaikalla, tulkitsee sopimusten sisältöä ja käy neuvotteluja työnantajan kanssa. Luottamusmies varmistaa, että työpaikalla noudatetaan työelämän pelisääntöjä.

Mikäli et tiedä oman työpaikkasi luottamusmiestä, olethan yhteydessä aluetoimistoon asian selvittämiseksi, puh. 010 7703 340.

Pääkaupunkiseudun  JHL-yhdistykset

JHL:ssä jäsenet kuuluvat yhdistyksiin ja yhdistykset ovat JHL:n jäseniä. Yhdistys JHL:n sisällä määräytyy aina jäsenen työpaikan mukaan.

Yhdistysten tehtävänä on jäsenten edunvalvonta, mutta ohessa ne järjestävät jäsenilleen myös koulutusta ja vapaa-ajantoimintaa. Tutustu tarkemmin JHL:n yhdistyksiin ja yhdistystoimintaan täältä. Sivuilta löytyy myös JHL:n yhdistysluettelo alueittain.

Haluatko mukaan yhdistyksen toimintaan?

Yhdistyksesi kautta voit osallistua erilaisiin tapahtumiin, vaikuttaa liiton toimintaan ja siihen, miten asioita omalla työpaikallasi hoidetaan. Osallistua voit yhdistyksen jäsenenä tai hakeutumalla johonkin yhdistyksen toimihenkilötehtävään.

Kannattaa seurata oman yhdistyksesi tiedotuksia ja nettisivuja, sillä niistä parhaiten saat tiedon yhdistyksen tulevista tilaisuuksista. Jos haluat mukaan yhdistystoimintaan, otathan rohkeasti yhteyttä oman yhdistyksesi hallitukseen. Voi myös seurata JHL:n tapahtumakalenterista kokous- ja tapahtumailmoituksia.