Aluetoimistojen lähipalvelu – lähellä aktiiveja, jäseniä ja mahdollisia uusia jäseniä

Lähipalvelupäivänä aluetoimiston työntekijä työskentelee päivän/illan tietyllä paikkakunnalla tai tietyssä yhdistyksessä yhdessä yhdistyksen toimijoiden kanssa. Lähipalvelussa aluetoimiston henkilökunta tukee, ohjaa, neuvoo ja kouluttaa yhdistyksiä järjestö- ja edunvalvontatoiminnan kehittämisessä joko yksittäisinä lähipalvelupäivinä tai pitkäkestoisempana kehittämistoimintana.

Lähipalvelupäivän sisältövaihtoehtoja

Lähipalvelupäivän sisältövaihtoehtoja, joita toteutetaan tarpeen mukaan:

  • työpaikkakäyntejä
  • kokous
  • koulutus
  • jäsentapaaminen
  • luottamusmiestapaaminen
  • työnantajatapaamisia
  • edunvalvontaklinikka
  • työttömyysturvaklinikka
  • jäsenrekisterin päivitysilta
  • yhdistyksen toiminnan tavoitekeskustelu aktiivien kanssa
  • yhdistyksen  toiminnan kehittämisilta/-päivä.

Eri ammattialoja huomioidaan paikallisten tarpeiden sekä JHL:n valtakunnallisten ammattialatiimien painotusten pohjalta käyntikohteiden valinnassa sekä lähipalvelupäivien tapahtumien suunnittelussa ja toteutuksessa.

Vinkkaa yhdistykseesi tai aluetoimistoon, mikäli ammattikunnallasi on tarve työpaikkakäynnille tai muulle toiminnalle.

Lähipalvelun tavoitteita

  • liiton ja yhdistyksen näkyväksi tekeminen työpaikoilla
  • työpaikkojen ongelmien ratkaisut ja näistä tiedottaminen
  • edunvalvontatoiminnan varmistaminen
  • työpaikkakäyntien ja jäsenhankinnan tehostamisen
  • uusien aktiivien löytäminen yhdistyksiin.