Koulutiedotus ja nuorisotoiminta

Koulutiedotus

JHL:n koulutiedottaja käy kertomassa oppilaitoksissa liitostamme, opiskelijatoiminnasta, edunvalvonnasta ja muista työelämään liittyvistä asioista. Tulemme kertomaan asiasta opintojensa alku-, keski- tai loppuvaiheessa oleville, niin nuoremmille kuin aikuisillekin.

JHL järjestää oppilaitoksille ja opiskelijoille maksutta
• työelämätietoutta käsitteleviä tunteja

Tulemme mielellämme jakamaan työmarkkinatietoa
• messuille sekä oppilaitosten aula- ja yleisötilaisuuksiin.

Tarjoamme mahdollisuutta hakea JHL:n
• stipendiä ja ammattialamerkkejä valmistuville opiskelijoille

Oppilaitostunneilla käsittelemme niitä asioita, joista sovitaan, kuten esimerkiksi ko. alan
• palkkausta
• työaikoja
• työehto- ja sopimuskysymyksiä
• työttömyysturvakysymyksiä ja
• kerromme samalla liitostamme.

Ajankohtainen ja asiantunteva työmarkkinatieto on yksi avain pärjäämisen tämän päivän työmarkkinoilla. Ottakaa yhteyttä ja hankkikaa opiskelijoille rautainen annos työelämän tuntemusta!

JHL:n stipendijärjestelmä

Valmistuvilla opiskelijoilla on mahdollisuus saada 60 € suuruinen JHL:n stipendi (yksi stipendi luokkaa/ryhmää kohden).

Stipendin myöntäminen edellyttää:

JHL:n koulutiedottaja on käynyt tapaamassa opiskelijoita oppilaitoksessa ja pitänyt työmarkkinatunnin opiskelijoille opiskelun aikana.
Stipendinsaaja on JHL:n jäsen
Stipendinsaaja on
– innostava,
– aktiivinen ja yhteishenkeä luova,
– hänellä on ammatillinen ote valmistuvaan työhön
– tai muu mainittava seikka.

Ryhtyisitkö itse koulutiedottajaksi?

Myös opiskelija tarvitsee ammattiliiton turvaa, tietoa työelämän lainalaisuuksista. Tule joukkoon mukaan tekemään mielenkiintoista työtä oppilaitoksiin. Koulutiedottaja perehdyttää opiskelijat työelämään ja työmarkkinoihin.

Koulutiedottajat koulutetaan tehtäväänsä ja heille maksetaan palkkio jokaisesta oppitunnista sekä mahdolliset ansionmenetykset ja matkakulut.

Jos kiinnostuit, voit ottaa yhteyttä aluetoimitsija Ossi-Pekka Ollikainen 010 7703 685

Lisätietoja löydät koulutiedottaja-sivulta.

JHL Etelä-Suomen nuoret (ENU)

JHL Etelä-Suomen nuoret toimii JHL:n nuorten jäsenten äänenä alueella. Etelä-Suomen nuorten edustajiksi valitaan syyskokouksessa joka vuosi hallitus, johon kuuluu 7-10 nuorta alueelta. Hallituksen tehtävänä on järjestää toimintaa yhdessä yhdistysten kanssa alueen nuorille sekä ottaa kantaa järjestöllisiin, edunvalvonnallisiin ja yhteiskunnallisiin asioihin nuorten näkökulmasta.  Nuorten toiminnasta alueella vastaa aluetoimitsija Ossi-Pekka Ollikainen.

Nuorisotoiminnan tavoitteet

•        Sitouttaa nuoria työntekijöitä ja opiskelijoita liiton toimintaan.

•        Tehdä nuorisojaostoa tunnetuksi nuorille, yhdistyksille ja aktiiveille.

•        Kannustaa nuorta työntekijää lähtemään mukaan yhdistysten toimintaan: hallitukseen, luottamusmieheksi sekä työsuojelutoimintaan.

•        Tarjota motivoivaa toimintaa JHL:n Etelä-Suomen alueen nuorille työntekijöille ja opiskelijoille, joka edesauttaa työssä ja opinnoissa jaksamista.

•        Tarjota koulutusta JHL:n Etelä-Suomen nuorille.

•        Toteuttaa nuorten lähipalvelumallin mukaista toimintaa yhdistyksissä.

Lisätietoja: Aluetoimitsija Ossi-Pekka Ollikainen ( ossi-pekka.ollikainen@jhl.fi) ja Etelä-Suomen nuorten puheenjohtaja Silja Nurmi (silja.nurmi95@gmail.com)