JHL mukana henkilökohtaisen avun paraatissa

Helsingissä järjestetään 11.6. henkilökohtaisen avun paraati. Kulkueella nostetaan esiin henkilökohtaisten avustajien työn tärkeys ja vastuullisuus sekä avun käyttäjien oikeus itsenäiseen elämään. Paraatiin osallistuvat sekä henkilökohtaiset avustajat että henkilökohtaisen avun käyttäjät. Myös JHL on mukana paraatissa.

Suomessa ensimmäistä kertaa järjestettävällä henkilökohtaisen avun paraatilla juhlistetaan henkilökohtaisen avun järjestelmää. Paraati lähtee tiistaina 11. kesäkuuta kello 14 Narinkkatorilta Helsingin Kampista ja sen päämääränä on eduskuntatalo. Tilaisuudessa puhuvat muun muassa JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine ja pääluottamusmies Tiitta Suomalainen.

JHL on mukana paraatissa. Liitto on  sopijaospuolena henkilökohtaisten avustajien työehtosopimuksessa. Paraatissa JHL haluaa nostaa henkilökohtaisia avustajia, heidän ammattitaitoaan ja vastuullista työtään.

Henkilökohtaiset avustajat tekevät tärkeää työtä. Sitoutumisellaan ja osaamisellaan he tekevät mahdolliseksi vammaisen ihmisen itsenäisen elämän.

Tapahtumassa on nollatoleranssi rasismille, syrjinnälle, vihapuheelle, väkivallalle ja kaikenlaiselle kiusaamiselle.