JHL kannustaa jäseniään tukemaan Vapaiden valtakunta –kampanjaa

Nuoret palkansaaja-aktiivit ovat käynnistäneet kampanjan, jonka tavoitteena on muuttaa Suomen poliittista suuntaa. JHL kannustaa jäsenistöään tukemaan kampanjaa.

Vapaiden valtakunta –nimisen kampanjan tarkoituksena on saada ihmiset innostumaan äänestämisestä ja luomaan kansanliikkeen, joka muuttaa Suomen suuntaa. Tuo suunta muutettaisiin äänestämällä eduskuntavaaleissa. Verkkosivullaan kampanja kehottaa ”Anna ääni vapaudelle 2019”.

Kampanja on syntynyt ammattiliittojen jäsenten ja aktiivien halusta muuttaa valtakunnan politiikkaa palkansaajille myönteisemmäksi. Ajatuksena on halu turvata työntekijöiden järjestäytymisvapaus, vaikuttaa työlainsäädäntöön ja tehdä työtä modernin pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskuntamallin puolesta.

Vapaiden valtakunta -kampanja rakentuu aktiivien työn varaan. JHL haluaa olla mahdollistamassa sen läpiviemistä ja edistämässä jäsentensä yhteiskunnallisia vaikuttamismahdollisuuksia. Kampanja tulee näkymään ja kuulumaan työpaikoilla, tapahtumissa ja koulutuksissa.

Vapaiden valtakunta on avoin kaikille.

– Me haluamme vapautta sanelusta, pakkolaeista ja tyhjistä lupauksista. Me haluamme Suomen, jossa jokainen voi elää palkallaan ja voi olla työstään ylpeä, vapaana pelosta, epävarmuudesta ja kiristyksestä, eikä työttömyydestä rangaista, sanovat kampanjan aktiivit.

JHL rohkaisee jäseniään antamaan äänestyslupauksen. Lisäksi jokainen JHL:läinen voi lähteä mukaan osallistumalla esimerkiksi kampanjan tapahtumiin, toimia online-aktiivina tai järjestää itse toimintaa.

Katso Vapaiden valtakunnan verkkosivut: https://www.vapaidenvaltakunta.fi/

Ammattiliitoista JHL:n lisäksi ainakin PAM, Teollisuusliitto , AKT ja Sähköliitto ovat  kampanjan tukijoita. Myös muita ammattiliittoja odotetaan mukaan.