Jäsen, hanki jäsen!

Suosittele ammattiliittosi JHL:n jäsenyyttä ja ansaitse satojen eurojen arvosta JHL-bonuspisteitä. Tältä sivulta löydät kättä pidempää jäsenten hankkimiseen. Mitä enemmän meitä on, sitä vahvempi on ammattiliitto JHL työpaikoilla.

Liity jäsenhankkijoiden joukkoon, oletpa JHL:n jäsen, opiskelijajäsen tai aktiivi. Voit  suositella JHL:n jäseneksi liittymistä vaikkapa työ- tai opiskelukavereillesi ja läheisillesi.

Yleisin syy siihen että ammattiliittoon ei liitytä on, että kukaan ei ole kysynyt mukaan!

Korjataan tämä epäkohta. Ole sinä fiksu ja kysy.

Voit tarjota ammattiliitto JHL:n jäsenyyttä melkein missä vain:

• työpaikallasi
  • lounas- ja kahvitauoilla
  • ennen tai jälkeen työpäivän
  • hississä
  • oppilaitoksessa
  • WhatsAppissa
  • Facebookissa
  • Messengerissä
  • sähköpostitse.

Uusi jäsen voi olla:

• uusi tai vanha työkaveri
  • naapuri
  • utelias ohikulkija
  • opiskelija
  • yleisen työttömyyskassan YTK:n jäsen.

Nämä auttavat sinua jäsenhankinnassa

Suosittele JHL:n jäsenyyttä

Suosittele ammattiliitto JHL:ää kaverillesi. Kun kaverisi liittyy, saat rahanarvoisia bonuspalkintoja.

Mitä enemmän hankit jäseniä, sitä enemmän kerrytät pistesaldoasi JHL-bonuspalkintojen verkkokauppaan ja voit lunastaa tavarapalkintoja. Jokaisesta uudesta, jäsenmaksua maksavasta palkansaajajäsenestä saat 30 pistettä ja opiskelijajäsenestä 12 pistettä. Yksi piste on yhden euron arvoinen. Lue lisää JHL-bonuspalkinnoista jhl.fi/bonukset.

Molemmat – sinä ja uusi JHL:n jäsen olette voittajia!

Kun kaverisi liittyy ammattiliitto JHL:ään, hän saa tukea ja turvaa työelämään. JHL neuvottelee, jotta työn arvostus näkyy rahana kukkarossa ja hyvinvointina työelämässä. Uusi jäsen pääsee myös muiden monipuolisten jäsenetujen piiriin.

Kannusta liittymään JHL:ään, tähtiammattilaisten ammattiliittoon nyt!

JHL on julkisten ja hyvinvointialojen oma ammattiliitto. Liittoon kuuluu tuhansien ammattien edustajia useilta ammattialoilta. Tätä valiojoukkoa kutsutaan tähtiammattilaisiksi, sillä he pitävät koko maan pyörät pyörimässä niin myötä- kuin vastatuulessa.

Suosittele helposti netissä

Suosittele JHL:n jäsenyyttä tästä

Suosittelu on helppoa. Lähetä sovelluksen kautta viesti Whatsappissa, Messengerillä, tekstiviestinä tai sähköpostina. Hyödynnä valmista viestipohjaa tai kirjoita oma viestisi.

Jotta voimme palkita sinut, tulee kaverisi liittymislomakkeessa olla sinun jäsennumerosi. Jäsennumerosi löydät jäsenkortistasi tai kirjautumalla omaJHL:ään ja katsomalla numerosi kohdasta Jäsentiedot > Henkilötiedot.

Kun lähetät valmiin viestin suosittelusivuston kautta, jäsennumerosi kulkee viestin mukana automaattisesti. Mikäli kirjoitat oman viestin, muista pyytää kaveriasi lisäämään jäsennumerosi liittymislomakkeelle.

7 +1 vinkkiä jäsenhankintaan

Poimi sopivat jäsenhankinnan vinkit käyttöösi. Osa vinkeistä sopii kaikille jäsenille, osa erityisesti luottamustehtäviä hoitaville jäsenille ja JHL:n yhdistyksille. Kurkista myös JHL:n aineistopankkiin jhl.fi/kuvapankki. Sieltä löydät avoimesti selattavasti kuva-aineistosta kampanjamateriaalia.

1 Jäsen, suosittele jäsenyyttä

Suosittele ammattiliitto JHL:n jäsenyyttä. Voit lähettää kaverillesi tai työporukallesi valmiin viestin sähköpostilla, WhatsAppissa, Messengerissä tai tekstiviestinä.

Kun saat uuden jäsenen liittymään liittoon, ansaitset rahanarvoisia bonuspalkintoja. Mitä enemmän hankit jäseniä, sitä enemmän kerrytät pistesaldoasi JHL-bonuspalkintoihin ja voit lunastaa tavarapalkintoja.

Kun kaverisi liittyy ammattiliitto JHL:ään, hän saa tukea ja turvaa työelämän asioihin. JHL neuvottelee, jotta työn arvostus näkyy rahana kukkarossa ja hyvinvointina työelämässä. Uusi jäsen pääsee myös muiden,  monipuolisten jäsenetujen piiriin.

Kannusta liittymään JHL:ään, tähtiammattilaisten ammattiliittoon nyt!

Klikkaa kuvaa tai punaista nappulaa ja suosittele!

Suosittele JHL:n jäsenyyttä

2 Jäsen, puhu jäsenyydestä

• Ota ammattiliiton jäsenyys puheeksi työ- tai opiskelukaverisi tai läheisesi kanssa.
  • Kerro tai näytä, miten ammattiliitto JHL:n jäseneksi voi liittyä ja täyttäkää netissä oleva JHL:n liittymislomake yhdessä, heti.
  • Kun hankit uuden jäsenen, bonuspisteitä napsahtaa ”tilillesi”, ja saat lunastaa mukavia tuotteita JHL-bonuspalkinnoista.

3 Luottamusmies, kuuntele enemmän

Suurin osa ihmisistä on kiinnostunut siitä, että heidät otetaan huomioon, heiltä kysytään mitä kuuluu ja mikä työpaikalla puhututtaa.

Kasvokkain keskustelu on tehokkainta, mutta usko pois, puhelimellakin saa asian hoidettua. Tartu luuriin!

• Käy työpaikkasi työntekijät läpi ja tarjoa heille ammattiliitto JHL:n jäsenyyttä.
  • Kysy ihmisiä mukaan ammattiliittoon ja toimintaan.

4 Luottamusmies, keskustele  ihmisten kanssa

Keskustele, kuuntele mitä ihmisillä on asiaa – ole kiinnostunut!

Kysy

• mitä asioita luottamusmiehen pitäisi työpaikalla hoitaa
  • haluaisiko keskustelukumppanisi olla mukana tekemässä työpaikkaa paremmaksi
  • mitä asioita hän työpaikalla parantaisi jos voisi
  • mikä ammattilliiton jäsenyydessä on tärkeää.

Pyydä

• mukaan tähtiammattilaisten joukkoon, ammattiliitto JHL:n jäseneksi.

5 Yhdistys – tehkää jäsenhankintasuunnitelma

• Miltä maistuisi yhdistyksen laatima työpaikkatason suunnitelma jäsenhankinnasta?

6 Luottamusmies tai yhdistysaktiivi, toivota uusi työntekijä tervetulleeksi

Mieluiten kasvokkain, mutta soittaminenkin käy. Pääasia on, että otat yhteyttä!

Vaikka näin:

• ”Moi ja tervetuloa taloon! Onko sinulle jo esitelty talon tapoja? Entäs tuo sun työsopimus, oliko se ok vai jäikö kysyttävää? Meillähän on täällä oma luottamusmies, joka voi auttaa sen kanssa. Kuulutko muuten jo ammattiliittoon? Jos et, niin nyt kannattaa liittyä! Mitä enemmän meitä on, sitä vahvempia me ollaan.”

7 Yhdistysaktiivi,  tee itsesi ja yhdistyksesi näkyväksi

• yhdistyksesi esitteitä ja liiton materiaalia työpaikkojen kahvihuoneisiin, taukopaikkoihin ja ilmoitustauluille.
  • kampanjamateriaalia, jota löydät JHL:n aineistopankista jhl.fi/aineistopankki Julkisesta kuva-aineistosta, kohdasta Kampanjamateriaalit.

Käytä

• JHL:n tunnuksia, pinssiä, tarroja
  • päälläsi JHL-tekstiilejä, esimerkiksi t-paitaa
  • jäsenhankintaa tukevaa kampanjamateriaalia, jota löydät osoitteesta jhl.fi/aineistopankki. Klikkaa  julkisen materiaalin kohtaa Selaa, sitten kohtaa Kampanjamateriaalit.

Kerro

• millaista ammattiliiton ja yhdistyksen toiminta on
  • millaista porukkaa yhdistykseenne kuuluu
  • mitä kuulija hyötyy JHL:n jäsenyydestä.

Huolehdi

• että työpaikkasi ilmoitustaulun tiedot ovat ajan tasalla: vanhat julisteet ja tiedotteet pois ja uudet tilalle, luottamusmiesten, yhdistysten ja yhteyshenkilöiden yhteystiedot ajan tasalla
  • että käytät ilmoitustauluilla myös jäsenhankintaa tukevaa materiaalia, jota löydät JHL aineistopankisa: jhlfi/aineistopankki.

Hyödynnä

• jäsenhankinnassa JHL-tuotteita, joita yhdistykset voivat tilata JHL-shopista.pyöreä oranssi pohja jossa lukee JHL shop. Kuva on linkki, jota klikkaamalla siirtyy JHL shoppiin

+ 1

Yhteyshenkilöt työpaikoille ja kartoitukset kehiin

Yksi ihminen ei ehdi joka paikkaan. Siksi yhdistysten ja luottamusmiesten on viisasta kartoittaa, kuka työpaikalla tai -yksikössä haluaa ryhtyä yhteyshenkilöksi, ja miten työpaikoilla on järjestäydytty.

Kartoitus auttaa tekemään suunnitelmallista työtä kun

• etsitään yhteyshenkilöitä
  • suunnitellaan työpaikkavierailuja ja jäsenhankintaa
  • tehdään esimerkiksi työpaikkakohtaisia kyselyitä.