JHL:n matkustajavakuutus

JHL:n Turvasta ottamassa matkustajavakuutuksessa vakuutettuja ovat sinä liiton jäsenenä ja mukanasi matkustavat, kanssasi samassa taloudessa asuvat alle 15-vuotiaat perheenjäsenet. Muista ottaa JHL:n jäsenkortti mukaan matkalle, sillä se on vakuutuskorttisi. Matkatavarat on vakuutettava erikseen. Mahdolliset korvaukset voit hakea näppärästi netissä.

JHL on ottanut matkustajavakuutuksen vakuutusyhtiö Turvasta. Jäsenkorttisi on myös vakuutuskortti, joten pidä kortti mukanasi matkalla.

Matkustajavakuutuksessa vakuutettuina ovat sinä liiton jäsenenä ja mukanasi matkustavat alle 15-vuotiaat perheenjäsenet (omat lapsesi tai kanssasi samassa taloudessa asuvat lapset alle 15-vuotiaat).

Missä vakuutus on voimassa

Matkavakuutus on voimassa Suomesta ulkomaille tehtävillä vapaa-ajan matkoilla ja vapaa-ajalla tehtävillä kotimaanmatkoilla, jotka ulottuvat vähintään 50 kilometrin etäisyydelle asunnostasi, työpaikastasi, opiskelupaikastasi tai vapaa-ajan asunnostasi.

Vakuutus on voimassa yhtäjaksoisesti enintään 45 vuorokautta matkan alkamisesta.

Missä vakuutus ei ole voimassa

Vakuutus ei ole voimassa asuntosi, työpaikkasi, opiskelupaikkasi ja vapaa-ajan asuntosi välisillä matkoilla.

Vakuutus ei ole voimassa kilpaurheilussa tai sen harjoittelussa eikä ehdoissa erikseen poisrajatuissa urheilulajeissa tai harrastuksissa.

Huomaathan, että JHL:n matkustajavakuutus ei sisällä matkatavaroita, joten niille sinun on otettava oma vakuutus.

Mitä matkustajavakuutuksesta korvataan

JHL:n Turvasta jäsenilleen ottamasta matkustajavakuutuksesta korvataan

• matkan aikana alkaneen äkillisen sairauden tai
  • matkalla sattuneen tapaturman aiheuttamat hoitokulut ilman ylärajaa
  • vakuutuksesta korvataan myös matkan peruuntumis- tai keskeytymiskuluja.

Miten toimit jos tarvitset korttia

Jos sairastut tai joudut tapaturmaan ulkomaan matkalla

• esitä jäsenkorttisi, joka toimii myös matkavakuutuskorttina
  • jos joudut itse maksamaan hoitokulut, säilytä kuitit ja lähetä ne vahinkoilmoituksen mukana Turvaan.

Mikäli hoitolaitoksen kanssa syntyy ongelmia, ota yhteyttä kortin takana mainittuun SOS:iin, joka on pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden omistama kansainvälinen hälytyskeskus.

Toimistossa on ympärivuorokautinen päivystys ja siellä tunnetaan myös JHL:n vakuutus. Palvelua saa myös Suomen kielellä. SOS:n puhelinnumero on +358 1019 5111.

Vakuutustodistus viisumia varten

Voit pyytää vakuutustodistuksen viisumia varten Turvan puhelinpalvelusta 010 195 110, palvelutoimistoista tai sähköpostilla asiakaspalvelu@turva.fi.

Muistathan mainita viestissä seuraavat tiedot: vakuutetun henkilön nimi, osoite ja syntymäaika, ammattiliittosi nimi sekä tieto mille ajalle ja mihin maahan viisumia haetaan.

Matkustajavakuutuksen sopimusnumero on 553-0430443-1.

Näin haet korvausta sähköisesti

Voit tehdä korvaushakemuksen sähköisesti Turvan JHL:n jäseille suunnatussa palvelussa. Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla. Tunnistautumisessa tarvitset myös jäsennumeroasi.

Tutustu korvauksen hakupalveluun Turvan nettisivuilta.

Katso myös video korvauksen hakupalvelun käytöstä.