Vakuutusedut

JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen vakuutusyhtiö Turvassa. Vakuutus tarjoaa monipuolista turvaa matkoilla ja vapaa-ajalla. Myös vakuutusyhtiö If tarjoaa vakuutuksiaan JHL:läisille.

Turvan jäsenvakuutus JHL:n jäsenille

JHL:n jäsenilleen Turvassa ottama kollektiivinen jäsenvakuutus sisältää matkustajavakuutuksen ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen pysyvän haitan varalle.

Matkustajavakuutus

Vakuutettuja ovat JHL:n jäsenen mukana matkalla olevat alle 15-vuotiaat jäsenen omat lapset, omat lapsenlapset ja puolison lapset. Myös mukana matkustavat alle 15-vuotiaat  samassa taloudessa asuvat lapset kuuluvat vakuutukseen.

Matkustajavakuutus korvaa matkalla alkavan sairauden tai sattuvan tapaturman hoitokuluja. Lisäksi vakuutuksesta korvataan matkan peruuntumisesta tai keskeytymisestä sekä matkalta myöhästymisestä aiheutuvia kuluja.

Matkustajavakuutuksesta ei korvata matkatavaroille sattuvia vahinkoja, joten matkatavarat on vakuutettava erikseen. Kannattaa tarkistaa oma kotivakuutus, sillä matkatavarat saattavat jo sisältyä siihen.

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus pysyvän haitan varalle

Vakuutettuja ovat kaikki liiton jäsenet, myös eläkeläisjäsenet. Vakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa. Se ei kuitenkaan ole voimassa kilpaurheilussa tai sen harjoittelussa eikä ehdoissa mainituissa urheilulajeissa tai harrastuksissa.

Vakuutukseen sisältyy korvaus tapaturman aiheuttamasta pysyvästä haitasta, mutta ei tapaturman aiheuttamista hoitokuluista.

Jäsenvakuutukseen kuuluvat myös

• ammatillinen vastuuvakuutus
  • irtaimistovakuutus perhepäivähoitajille
  • opiskelijan ammatillinen vastuuvakuutus

Tutustu yllä mainittujen vakuutusten sisältöön Turvan sivulta!

Turva tarjoaa JHL:n jäsenille alennuksia myös muista vakuutuksista. Tutustu täyden kympin etuihin!

Turva mukana matkallasi

Turvan mobiilisovellus TaskuTurva on ladattavissa sekä iOS- että Android-puhelimiin. JHL:n jäsenet näkevät sovelluksen kautta niin omat henkilökohtaiset vakuutuksensa kuin vakuutukset, jotka liitto on ottanut jäsenilleen.

Reissujasi turvaava matkavakuutuskortti löytyy TaskuTurvasta ja kulkee aina mukanasi. Myös liiton jäsenkortti toimii matkavakuutuskorttinasi.

TaskuTurva toimii Android versioissa 6.0 ja ylöspäin sekä iPhoneissa versioissa 10.0 ja ylöspäin.

Liiton vakuutuksista ja muista jäsenten eduista Turvassa voi lukea Turvan JHL-sivuilta.

Turvan palvelunumerot JHL:läisille

JHL:n jäsenten valtakunnallinen turva.fi/yhteystiedot, palvelunumero 010 195 109 on avoinna arkisin klo 8.00–18.00.

Korvauspalvelujen palvelunumero 010 195 108 on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00–17.00.

Palvelunumeroissa on paikallispuhelun hinta koko Suomessa.

Etu työttömälle tai lomautetulle asiakkaalle

Mikäli työttömyys tai lomautus kohtaa, Turva joustaa vakuutusmaksuissa. Turva myöntää pyynnöstä työttömälle tai lomautetulle asiakkaalleen kuuden viikon korottoman lisämaksuajan vakuutusmaksuihin. Maksuaikaa saadakseen työttömäksi jääneen tai lomautetun Turvan asiakkaan tulee laskun saadessaan ottaa yhteyttä Turvan asiakaspalveluun, josta hän saa tarkemmat toimintaohjeet.

Yhteystietomme löytyvät osoitteessa: turva.fi/yhteystiedot

Turvan järjestövakuutus JHL:läisille

JHL:n jäsenenä olet vakuutettu Turvassa myös osallistuessasi järjestötehtäviin ja –tilaisuuksiin. Liittoturvavakuutus on voimassa Suomessa ja ulkomailla ja se korvaa muun muassa järjestötehtävämatkalla alkavan sairauden tai sattuvan tapaturman hoitokuluja.

Katso tarkemmat tiedot Turvan järjestövakutuuksen jäsensivuilta.

Siirry tästä If-vakuutusyhtiön järjestöasiakas -sivuilleVakuutusyhtiö If

Vakuutusyhtiö If tarjoaa vakuutusetuja JHL:n jäsenille. Tutustu niihin Ifin liittosivuilta. Tutustu myös Ifin henkivakuutukseen.