Lomatoimintaa

Tuettuja lomia voi hakea lomajärjestöiltä Hyvinvointilomat ry:ltä ja Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry:ltä.

Hyvinvointilomat

Hyvinvointilomat ry järjestää tuettuja täysihoitolomia. Lomiin haetaan Hyvinvointilomien nettisivujen kautta, tutustu ja hae! Sivulla näkyvät kaikki sillä hetkellä haussa olevat tuetut lomat.  Lomia haetaan sähköisellä lomakkeella, joka on aktiivinen hakuajan päättymiseen asti. Kuka tahansa voi hakea näitä lomia.

Tuettu loma myönnetään taloudellisin, sosiaalisin ja terveydellisin perustein. Hyvinvointilomat pisteyttää hakemukset saamiensa tietojen perusteella. Hyvinvointilomat ry valitsee osallistujat ja ilmoittaa valinnoista kirjallisesti. Hakeminen ja valituksi tuleminen eivät edellytä ammattiliiton jäsenyyttä.

Sosiaali- ja terveysministeriö tukee hyvinvointilomia Veikkauksen tuotoilla.

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT järjestää hyvinvointijaksoja aikuisille ja lapsiperheille.

Perhejaksot on tarkoitettu perheille, joissa on leikki- tai kouluikäisiä lapsia. Tarkoitus on auttaa perheitä lisäämään liikuntaa ja omaksumaan tervellisiä tapoja arjessa. Liikkumisen iloa haetaan lajikokeiluilla ja yhdessäololla.

Aikuisten kursseilla haetaan keinoja itsensä hyväksymiseen ja tarjotaan tukea elämäntaparemonttiin. Kurssien aikana voit tutustua uusiin liikuntamuotoihin, saat tietoa ravinnosta ja voit liikkua ohjatusti luonnonläheisessä ympäristössä.
Aikuisten kurssit kestävät yhteensä viikon, kurssit on jaettu kolmeen lyhyempään lähijaksoon.

Jaksoja järjestetään eri puolilla Suomea. PHT edistää terveyttä ja hyvinvointia Veikkauksen tuella.

Tutustu tarkemmin hyvinvointijaksoihin. Lomia haetaan PHT:n verkkosivujen kautta sähköisellä lomakkeella.

PHT vastaa osallistujavalinnoista ja jaksojen järjestelyistä. Hakeminen ja valituksi tuleminen eivät edellytä ammattiliiton jäsenyyttä. PHT ilmoittaa valinnasta kirjallisesti.

SAL-lomat

Saat SAL-lomilta tukea, kun osallistut PHT:n hyvinvointijaksoille. Aikuisten kursseilla omavastuu on 25 euroa vuorokaudelta. Voit saada 50 euroa korvausta, kun osallistut Pysyvään muutoksen -kurssin kaikille lähijaksoille. SAL-lomat tukee SAK:n jäsenliittojen jäseniä.

Perhejaksojen maksuista SAL-lomat korvaa 25 euroa jokaista yli 6-vuotiasta osallistujaa kohden.