Hyvissä käsissä -kunniamaininta Pöytyän Kartanokodille

JHL on palkinnut Pöytyän Yläneellä sijaitsevan Kartanokodin palvelutalon liiton Hyvissä käsissä -kunniamaininnalla. Palkitsemisen perusteena oli muun muassa lempeä hoidon ja ohjauksen ote.Kartanokodin hoitohenkilökunta on ollut alusta alkaen mukana tilojen suunnittelussa. Toiminnassa palvelutalo on ollut viisi vuotta.

JHL palkitsi Pöytyän Yläneellä sijaitsevan Kartanokodin palvelutalon liiton Hyvissä käsissä -kunniamaininnalla. Vuoden 2018 ensimmäinen kunniamaininta luovutettiin henkilöstölle kesäkuun lopulla.

Kartanokoti on Pöytyän Yläneellä sijaitseva palvelutalo, jossa asukkaat asuvat omissa huoneissaan ja saavat viettää kodissa myös elämänsä viimeiset päivät, tuttujen maisemien ja ihmisten parissa. Hoitohenkilökunta on ollut mukana kodin tilojen  suunnittelussa alusta saakka. Toiminnassa Kartanokoti on ollut viisi vuotta.

Palkitsemisen perusteita olivat muun muassa lempeä ote hoidon, ohjauksen kuin muidenkin tarpeiden täyttämisessä.

Kartanokodissa pidetään hemmottelupäiviä ja järjestetään monenlaisia teemapäiviä asukkaille. Asukkaiden kanssa ulkoillaan pihalla ja lähimetsissä, kylälle on lyhyt matka vaikka kaupassa käyntiin.

Kun aluetoimitsija Maarit Kulmala JHL:n Varsinis-Suomen aluetoimistosta oli luovuttamassa kunniakirjaa, Kartanokodissa odotettiin äijäkerhon kokoontumista. Kerholaiset kun olivat luvanneet tehdä talven vihdat kodille.

JHL:n Hyvissä käsissä -kunniamaininta jaetaan sosiaali- ja terveysalan työntekijöille, työpaikoille, kampanjoille tai projekteille, jotka omalla työllään varmistavat, että palvelun saajat ovat joka päivä hyvissä käsissä. Kunniamainintaa voi ehdottaa kuka tahansa.