Siirry sisältöön

Faktat tiskiin kevään EU-vaaleissa

EU vaikuttaa jokaisen suomalaisen elämään, mutta eurovaalien äänestysprosentti on vuosikaudet ollut heikko. Eurooppalainen Suomi haluaa nostaa EU-faktat vaalikeskusteluun ja houkutella nuoret uurnille eurovaaleissa.

Tänä keväänä on aika puhua politiikkaa faktapohjalta ja unohtaa EU-myytit. Eurooppalainen Suomi käynnistää Vaadi faktat-kampanjan, joka haluaa oikoa Euroopan unioniin liittyviä harhakäsityksiä. Toisena tavoitteena on nostaa eurovaalien alhaista äänestysaktiivisuutta.

JHL on mukana kampanjassa FIPSUn kautta. Fipsu tukee julkisen alan liittojen kansainvälistä edunvalvontaa ja siinä on JHL:n lisäksi mukana viisi muuta ammattiliittoa.

Kampanja tekee kiertueen yli kahdellekymmenelle paikkakunnalle. Sosiaalisessa mediassa kampanja tarkistaa faktoja yhdessä Faktabaarin kanssa.  Kampanjassa on mukana laaja joukko suomalaista ay-liikettä ja kansalaisyhteiskuntaa sekä miltei kaikki puolueet.