Eurovaalit ovat pian täällä – #vaadifaktat-kiertue tarjoaa tosiasioita äänestämisen tueksi

Eurooppalainen Suomi haluaa saada suomalaiset uurnille EU-vaaleissa #vaadifaktat-kampanjan avulla. Kampanja kiertää parhaillaan Suomea. Tarjolla on tarkistettua tietoa unionista, mutta viihdettäkään ei unohdeta.

Tänä keväänä on aika puhua politiikkaa faktapohjalta ja unohtaa EU-myytit. Eurooppalaisen Suomen #vaadifaktat-kampanja kiertää parhaillaan eteläistä Suomea.

Torstaina 9. toukokuuta järjestetään Eurooppa-päivän kunniaksi koko päivän mittainen perhetapahtuma Helsingin Narinkkatorilla. Päivän mittaan kuullaan muun muassa kaksi Ylen vaalipaneelia, live-podcasteja ja rutkasti elävää musiikkia. Järjestäjäni ovat Eurooppalainen Suomi, Eurooppanuoret, Eurooppatiedotus, Euroopan parlamentti, Euroopan komissio sekä Yle.

JHL mukana Fipsun kautta

Myöhemmin toukokuussa Eurooppalainen Suomi järjestää monia vaalitenttejä. Koko #vaadifaktat-kiertueen tarkoituksena on kannustaa suomalaisia äänestämään eurovaaleissa. Kampanja haluaa myös, että EU-keskustelua käydään faktojen eikä EU-myyttien pohjalta.

JHL on mukana kampanjassa FIPSUn kautta. Fipsu tukee julkisen alan liittojen kansainvälistä edunvalvontaa ja siinä on JHL:n lisäksi mukana viisi muuta ammattiliittoa.

Tapahtumia Helsingistä Lappeenrantaan

Toukokuussa #vaadifaktat-tenttejä kuullaan Helsingissä, Porvoossa, Espoossa, Vantaalla, kouvolassa, Lappeenrannassa ja Kotkassa. Katso tapahtumien ohjelma ja tule mukaan!

Porvoo

Espoo