Aluevaaliehdokas, muistathan käyttäytyä hyvin?
Hyvä käytös tarkoittaa toisten kunnioittamista, kohteliaisuutta ja erilaisuuden ymmärtämistä. Tämä on hyvä muistaa myös aluevaaleissa, Työturvallisuuskeskuksen kampanja korostaa.
Avainsana:
kampanjat (Tyhjennä)
Hyvä käytös tarkoittaa toisten kunnioittamista, kohteliaisuutta ja erilaisuuden ymmärtämistä. Tämä on hyvä muistaa myös aluevaaleissa, Työturvallisuuskeskuksen kampanja korostaa.
JHL on jälleen mukana kampanjoimassa yritysten ihmisoikeusvastuun puolesta yhdessä ay-liikkeen ja kansalaisjärjestöjen kanssa.
Oikeusministeriö on aloittanut Oma kieli / Eget Språk -kampanjan, jolla se haluaa kannustaa jokaista puhumaan rohkeasti omaa kieltään. JHL on mukana kampanjassa.
JHL:n jäsentietojen päivityskampanjan palkinnon, 1000 euron matkalahjakortin on voittanut Eira Mononen Liperistä.
Vanhustenhoitoon, varhaiskasvatukseen ja terveyskeskuksiin voidaan palkata yli 10 000 uutta lähihoitajaa, jos verovälttely saadaan Suomessa kuriin. JHL on mukana Finnwatchin kampanjassa, joka haluaa laittaa verovälttelyn kuriin.
Ilmastonmuutos myllertää väistämättä myös työntekijöiden arkea. Jatkossa on mietittävä, miten töihin kuljetaan, millaista energiaa työpaikalla käytetään ja mitä materiaaleja ammattilaiset käyttävät.
Vapaiden valtakunta -kampanjan tarkoituksena on nostaa eduskuntavaalien äänestysprosenttia ja saada työelämäkysymykset vaalikeskustelun keskiöön. JHL on lähtenyt tukemaan kampanjaa.
Suomeen pitäisi saada yritysvastuulaki, joka suojelee työntekijöiden ihmisoikeuksia. Lakia ajavassa kampanjassa on mukana yli 70 yritystä, kansalaisjärjestöä ja ammattiliittoa. Kampanjaa koordinoi yritysvastuujärjestö Finnwatch. JHL on mukana, koska ihmisoikeudet pitää ottaa huomioon myös julkisissa hankinnoissa, jotka tehdään verovaroilla.
Euroopan työterveys- ja työturvallisuusviraston Terveellinen työ -kampanjassa puhutaan kemiallisista vaaratekijöistä ja niiden tunnistamisesta työpaikoilla. Kemiallisilla tekijöillä tarkoitetaan mitä tahansa ainetta, kaasun, nesteen tai kiinteän aineen muodossa, jotka vaarantavat työntekijöiden terveyden tai turvallisuuden. Aloitusseminaari on toukokuussa Suomessa.
Kohtuullinen toimeentulo kuuluu kaikille. Maaliskuussa 2018 JHL käynnistää Kohtuuden puolella -mainoskampanjan. Mainokset tuovat näyttävästi esille arvokasta työtä, jota liiton jäsenet tekevät suomalaisen yhteiskunnan hyväksi. Katso ensimmäinen kampanjavideo!
Tältä sivulta löydät kätevästi JHL:n kampanjaviestinnän materiaalit. Materiaalit ovat vapaasti käytettävissä, tekijänoikeudet ja kuvien lähde JHL.