JHL-videot

JHL:n videoissa pääset kurkistamaan liiton teemoihin, kampanjoihin ja vaikuttamistyöhön.

Muutamia videoita löydät tältä sivulta, mutta ajankohtaisimmat JHL:n toiminnasta kertovia videot löytyvät myös näistä linkeistä:

JHL:n sopimusalojen neuvottelutulokset 2018

Kohtuuden puolella

Työn arvostuksen pitää näkyä myös leivän päällä. Kohtuullinen toimeentulo kuuluu kaikille. JHL neuvottelee, jotta jäsenistömme yhteiskunnallisesti tärkein työn arvostus näkyisi kukkarossa ja hyvinvointina työelämässä.

Katso myös kampanjavideo sairaanhoitajasta sekä kokista.

Liity ammattilittoon!

Kohtuuden puolella -mainoskampanja näkyy maaliskuussa 2018 laajasti ympäri Suomea muun muassa sanomalehdissä ja kauppakeskusten digipinnoilla. Kampanja tuo esille JHL:n jäsenten tekemää arvokasta työtä suomalaisen yhteiskunnan hyväksi.

JHL:n puheenjohtaja Niemi-Laine: ”Työn teettämisen tavat ovat muuttumassa”

Ylityökieltoja, vuoronvaihtokieltoja, lakkoja ja mielenilmauksia. Muun muassa nämä toimenpiteet ovat näkyneet julkisuudessa, kun Suomen suurin julkisen alan ammattiliitto, JHL, on neuvotellut jäsenilleen uusia työehtosopimuksia. Sopimusten solmiminen ei ole todellakaan ollut mikään läpihuutojuttu, joten järjestöllinen voima on ollut tarpeen.

Helmikuun puolivälissä kokoontunut JHL:n edustajisto antoi jo siunauksensa muutamille isoille työehtosopimuksille, mutta neuvottelukierros jatkuu yhä. Kokouksen yhteydessä JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine kertoi, millaisessa ilmapiirissä neuvottelukierrosta on kuluneen talven aikana käyty.

JHL mukana #äänityöttömälle-mielenilmauksessa!

JHL:läiset osallistuivat runsain joukoin Helsingin Senaatintorilla 2.2.2018 järjestettyyn aktiivimallin vastaiseen mielenilaukseen. Mikä aktiivimallissa oikein tökkii? Siihen otetaan kantaa tällä videolla!

JHL:n edustajisto päätti toiminnan suuntaviivoista vuodelle 2018

JHL:n edustajisto kokoontui Vantaalla 15.–16.11.2017. Kokouksessa päätettiin muun muassa liiton toimintasuunnitelmasta ja jäsenmaksusta vuodelle 2018. Edustajiston mielestä työntekijöille kuuluu talven neuvottelukierroksilla palkankorotus. Videolla tunnelmia kokouksesta.

Hula Hula! JHL:n johto toteutti Nenäpäivän tanssihaasteen!

Helsingin keskustassa nähtiin 9.11.2017 harvinaislaatuinen tanssiesitys Robinin Hula Hula –kappaleesta. Ammattiliitto JHL:n johto – Päivi, Teija ja Håkan– ottivat nimittäin osaa tanssilliseen haasteeseen liiton Nenäpäivä-keräyksen kannustimeksi. Tempaus toteutettiin yhteistyössä tanssikeskus EtnoFitnessin kanssa. Koreografina ja esitanssijana tempauksessa tanssinopettaja Ruut Vartiainen.

Uusi edustajisto järjestäytyi – liiton johdossa jatkavat tutut kasvot

Helsingissä 6.–7.6.2017 järjestetyssä JHL:n edustajiston järjestäytymiskokouksessa päätettiin muun muassa valinnoista liiton johtoon. Videolla tunnelmia kokouksesta.