JHL:n jäsen, miten ammattiliittosi pitää muuttua? Sano se ääneen!

JHL vaikuttaa suoraan suomalaiseen työelämään. Ylintä päätösvaltaa liitossa käyttää edustajisto.

Sinusta voi tulla edustajiston jäsen vaaleissa, jotka pidetään helmikuussa 2022. Edustajistossa äänesi kuuluu, on ammattisi sitten bussikuski tai lähihoitaja ja puhutpa turkua tai somalia.

JHL:n vaalit pidetään 7.2.–1.3.2022. Laita päivät muistiin ja anna äänesi kuulua!

Mikä on sinun äänensävysi?

Jäsen, tule ehdokkaaksi, olit opiskelija, työntekijä, työtön, henkilökohtainen avustaja, bussikuski, lähihoitaja, metsuri, nainen, mies, muunsukupuolinen, maahanmuuttaja tai kantasuomalainen. JHL:n edustajistossa sinun äänesi kuuluu, oli äänensävysi vaativa, hauska, sovinnollinen tai kiltti.

Ehdokasasettelu aukeaa 1.10. Kaikki, mitä ikänä olet halunnut vaaleista ja ehdokkuusta tietää, selviää JHL:n webinaarissa 22.9. kello 18. Linkki toimii tapahtuman alusta alkaen.

Webinaarilinkki aukeaa 22.9. kello 18.

Mitä mieltä? Sano se ääneen!

Mitä äänesi sanoo seuraavista väitteistä?  Edustajistossa pääset ehdottamaan vaikka näitä asioita:

• JHL:n pitää ajaa Suomeen nelipäiväistä työviikkoa.
  • Lähihoitajille pitää neuvotella tuhdimmat lomakorvaukset.
  • Metronkuljettajille on taattava enemmän vessataukoja.
  • Ruokaläheteille on neuvoteltava tes ja heidät pitää saada JHL:n jäseniksi.
  • JHL:n pitää avata Tiktok-tili.
  • JHL:n pitää tuplata alle 35-vuotiaiden jäsentensä määrä.
  • JHL:n on tarjottava vähintään puolet koulutuksista myös englanniksi.

Pidä ääntä vaaleista

Ehdokas, ripusta vaalimainoksesi työpaikan ovenkahvaan, anna äänesi kuulua julisteissa työpaikan seinällä ja jaa vaalimainoksesi somekanavissa! Kaiken tarvitsemasi materiaalin JHL:n vaaleihin 2022 löydät täältä!

Äänensävyt näkyviin verkossa ja somessa: Lataa kansikuvat somekanaviisi!

Vaalit tulossa, anna sen näkyä, kuulua ja asetu ehdolle! Kaikkia somekansikuvia tähdittää kokki pinkillä taustalla.

kokki vaaleanpunaisella taustalla

Taustakuvat videopuheluun ja muihin tarpeisiin

Piristä videopuheluita ja tapaamisia ja nosta näkyviin JHL:n vaalien monet äänensävyt!

Vaalitunnukset kuviin

JHL:n vaaleissa kaikki äänensävyt pääsevät esiin. Myös vaalien markkinointiin tarkoitettu tunnus on tarjolla lukuisissa väreissä! Kaikissa tunnuksissa on läpinäkyvä tausta. Lataa omasi ja lisää kuvaan äänensävysi! Voit ladata myös valkoisen version, jossa on läpinäkyvä tausta. Katso esimerkkikuva alta.

Valkoinen tunnus läpinäkyvällä taustalla (esimerkki yllä)

Vaalipohja Power Point -esityksiin

Siirrä yleisösi vaalitunnelmaan, lataa Power point -esityksellesi pohja JHL:n vaalilogoilla varustettuna.

Perinteiset painotuotteet (lataa täältä, tulosta itse)

Kirjepohja vaalilogoilla

Lataa käyttöösi sivun mittainen kirjepohja, jonka ylä- ja alatunnisteessa on läpinäkyvä vaalilogo punertavalla taustalla.

Löydä oikea äänensävy!

Vaalien ehdokkaat ovat selvillä tammikuussa 2022. Katso esimakua siitä, miten saat oman äänensävysi kuuluviin ehdokkaana!

Ehdokastunnus kuviin

Voit lisätä ovenkahvakylttiin esimerkiksi numerosi ja lyhyen viestin.

Näin saat äänesi kuuluviin!

Miten oikein pääsen ehdolle? Kuka voi äänestää juuri minut edustajistoon? Milloin ehdokasasettelu päättyikään, ja mihin tarvitsen yhdistystä, äänensävyni on juuri minun? Löydät kaikki vaaleihin liittyvät vastaukset tästä ohjeesta eli JHL:n vaalijärjestyksestä.