JHL:n jäsen, miten ammattiliittosi pitää muuttua? Sano se ääneen!

JHL vaikuttaa suoraan suomalaiseen työelämään. Ylintä päätösvaltaa liitossa käyttää edustajisto.

Uusi edustajisto valitaan vaaleilla, jotka pidetään 7.2.–1.3.2022. Laita päivät muistiin ja anna äänesi kuulua!

Edustajistossa kuuluu kaikkien ääni, on puhumassa sitten bussikuski tai lähihoitaja ja käytössä turun murre tai somali.

Ehdokasasettelu on päättynyt, JHL:n vaaleihin lähtee liki 900 ehdokasta! JHL:n vaalikone aukeaa helmikuussa, silloin pääset perkaamaan ehdokkaiden äänensävyt perinpohjin!

Ääntä kohti JHL:n vaali-illassa 7. helmikuuta!

Mistä vaaleissa onkaan kyse ja mitä se edustajisto tekee? Tämä kaikki selviää, kun ammattiliittosi JHL suuntaa ääntä kohti vaalitilaisuudessa 7. helmikuuta kello 18!

Mitä mieltä? Sano se ääneen!

Haluatko, että ehdokkaasi pitää ääntä esimerkiksi näistä?

• Lastenhoitajille pitää neuvotella tuhdimmat palkankorotukset.
  • Metronkuljettajille on taattava enemmän vessataukoja.
  • Ruokaläheteille on neuvoteltava tes ja heidät pitää saada JHL:n jäseniksi.
  • Kuntien ja alueiden pitää järjestää verovaroin tuotettavat palvelut
  • JHL:n pitää avata Tiktok-tili.
  • JHL:n pitää järjestää enemmän jäsentapahtumia.
  • JHL:n pitää tuplata alle 35-vuotiaiden jäsentensä määrä.
  • JHL:n on tarjottava vähintään puolet koulutuksista myös englanniksi.
  • Työmatkapyöräilyä pitää tukea enemmän kuin työsuhdeautoja.

JHL:n vaalit pidetään 7.2.–1.3.2022. Laita päivät muistiin ja anna äänesi kuulua!

Anna äänesi kuulua!

Ehdokas, ripusta vaalimainoksesi työpaikan ovenkahvaan, anna äänesi kuulua julisteissa työpaikan seinällä ja jaa vaalimainoksesi somekanavissa! Kaiken tarvitsemasi materiaalin JHL:n vaaleihin 2022 löydät täältä!

Äänensävyt näkyviin verkossa ja somessa: Lataa kansikuvat somekanaviisi!

Vaalit tulossa, anna sen näkyä, kuulua ja asetu ehdolle!

Kuljettaja vanhanaikaisen raitiovaunun ohjainten kanssa.

Näytä äänensävysi Facebookissa!

Lisää profiilikuvaasi vaalikehykset ja kerro näin olevasi ehdolla JHL:n vaaleissa. Facebookin kehystyökalun maailmanlaajuisten ongelmien takia saat kehyksen käyttöösi hieman epäperinteistä reittiä pitkin, mutta vaikeaa se ei ole!

Kehyksiä on kahdessa värissä, pinkkinä ja sinisenä. Molemmille väreille on oma linkki. Ne tulevat tässä, klikkaa mieluisemman värin linkkiä:

Linkit vievät sinut Twibbonize-sivustolle, jossa pystyt helposti tekemään kivan vaaliprofiilikuvan. Tässä tiiviit ohjeet suomeksi.

Valmis kehys voi näyttää esimerkiksi tältä!

Ehdokastunnus kuviin

Perinteiset painotuotteet (lataa täältä, tulosta itse)

Voit lisätä ovenkahvakylttiin esimerkiksi numerosi ja lyhyen viestin.

Tee oma vaalimainos, ilmaiseksi!

Ammattiliittosi JHL tarjoaa sinulle valmiin pohjan, jolla voit helposti tehdä oman vaalimainoksesi sähköisiin kanaviin. Lataa kuvat alta ja lisää haluamasi kuvat ja tekstit ilmaisessa Canva-ohjelmassa. Käytä Canvassa ensin toimintoa ”Laadi suunnittelumalli” ja valitse sitten vaihtoehto ”muokkaa kuvaa”.

Vaalitunnukset kuviin

JHL:n vaaleissa kaikki äänensävyt pääsevät esiin. Myös vaalien markkinointiin tarkoitettu tunnus on tarjolla lukuisissa väreissä! Kaikissa tunnuksissa on läpinäkyvä tausta. Lataa omasi ja lisää kuvaan äänensävysi! Voit ladata myös valkoisen version, jossa on läpinäkyvä tausta. Katso esimerkkikuva alta.

Valkoinen tunnus läpinäkyvällä taustalla (esimerkki yllä)

Vaalipäivät ja vaalisivun osoite kolmella kielellä, valkoinen tausta. Musta logo.

Taustakuvat videopuheluun ja muihin tarpeisiin

Piristä videopuheluita ja tapaamisia ja nosta näkyviin JHL:n vaalien monet äänensävyt!

Vaalipohja Power Point -esityksiin

Siirrä yleisösi vaalitunnelmaan, lataa Power point -esityksellesi pohja JHL:n vaalilogoilla varustettuna.

Kirjepohja vaalilogoilla

Lataa käyttöösi sivun mittainen kirjepohja, jonka ylä- ja alatunnisteessa on läpinäkyvä vaalilogo punertavalla taustalla.

Näin saat äänesi kuuluviin!

Milloin äänestysaika päättyy? Kuka voi äänestää juuri minut edustajistoon? Milloin tulokset ovat selvillä? Löydät kaikki vaaleihin liittyvät vastaukset tästä ohjeesta eli JHL:n vaalijärjestyksestä.

Ketä voin äänestää?

Vaaleissa on tarjolla liki 900 hyvää ehdokasta JHL:n edustajistoon! Mutta ketä juuri minä voin äänestää? Tarkista alta alueesi ehdokkaat!

Kuuluuko ääneni kaikkialta Suomesta?

Ammattiliitto JHL kattaa koko Suomen, ja aluetoimistokin löytyy kattava liuta! JHL:n vaaleissa homma on yksinkertainen: Vaalipiirit tottelevat ammattiliiton aluetoimistojakoa. Ja tämän verran porukkaa edustajistoon valitaan.

Liity parhaaseen joukkoon!

JHL on Suomen paras hyvinvointialojen ammattiliitto. Jäsenillämme on lukemattomia ammattinimikkeitä, ammattiliitto JHL puolustaa tinkimättä kaikkien etuja.