JHL:n Ammattialafoorumi on vihdoin tulossa! Turvallisuutesi on meille kaikki kaikessa, joten tapahtuma järjestetään vain, mikäli se koronatilanteen puolesta on varmasti turvallista.

JHL järjestää historiallisen megatapahtuman ja sinut on kutsuttu!

Tule Ammattialafoorumiin, JHL:n suurimpaan jäsentapahtumaan. Kuule huippupuhujia ja juhli iltagaalassa. Ja tietenkin: kohtaa kasapäin muita alasi tähtiammattilaisia!

Ammattialafoorumi järjestetään 29.–30. lokakuuta 2021 Tampere-talossa. Mukaan pääsee 1 000 vikkelintä JHL:n jäsentä ammatista ja asuinpaikasta riippumatta.

Paikoista on varattu noin kaksi kolmasosaa, varmista paikkasi pian! Jos et vielä ole jäsen, liity ammattiliittoon, joka pitää huolta työehdoistasi.

Vuoden 2020 ilmoittautumiset ovat voimassa

Vuoden 2020 Ammattialafoorumiin ilmoittautuneet voivat odottaa Tampereen juhlaa rauhallisin mielin, ilmoittautuminen on voimassa. Peruutathan ystävällisesti osallistumisesi, jos et pääse paikalle.

Tähtinä Jorma Uotinen, Pete Parkkonen, Krista Siegfrids…

Ammattialafoorumi tarjoaa huippuluentoja kahden päivän ajan. Tapahtuma keskittyy tulevaisuuden työelämään ja antaa uusia keinoja työssäjaksamiseen.

Teemat valittiin jäsenkyselyn perusteella.

Perjantaina luennoivat muun muassa keksijä ja yrittäjä Perttu Pölönen sekä työhyvinvoinnin asiantuntija Marja-Liisa Manka. Tapahtumaa tähdittää myös suojelija, presidentti Tarja Halonen! Tapahtuman juontaa näyttelijä Christoffer Strandberg!

JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine, toimialajohtajat Teija Asara-Laaksonen ja Håkan Ekström ovat tähtiammattilaisten tavattavissa Tampere-talolla.

Perjantai-iltaa vietetään komeasti JHL:n Tähtiammattilaisten gaalassa. Gaalassa palkintonsa saavat työn tähtitekijät. Palkintojenjaon lisäksi luvassa on herkullinen illallinen. Tunnelmaa pitää yllä mainio houseband!

Ilta huipentuu unohtumattomaan musiikkisptektaakkeliin, kun lavan ottavat haltuun Krista Siegfrids ja Pete Parkkonen!

Lauantaiaamupäivän ohjelma on kaikille yhteinen. Lauantaina iltapäivällä ohjelma jakautuu ammattialoittain, kiinnostavaa kuultavaa riittää kaikille JHL:n ammattilaisille. Ohjelma täsmentyy tapahtuman lähestyessä.

Perttu Pölönen

Keksijä, säveltäjä ja puhuja. Voittanut Euroopan suurimman nuorten tutkimuskilpailun. Kirja Tulevaisuuden lukujärjestys julkaistiin joulukuussa 2019.

Marja-Liisa Manka

Työhyvinvoinnin asiantuntija. Työskennellyt Tampereen yliopiston työhyvinvoinnin professorina ja kirjoittanut tietokirjoja. Luennoinut mm. JHL:n sote-festareilla.

Päivi Niemi-Laine

JHL:n puheenjohtaja vuodesta 2016 ja kahden lapsen äiti. Arvostaa hyvinvointipalveluita ja reilua työelämää. Myös tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus ovat lähellä hänen sydäntään.

Krista Siegfrids

Loistava liveartisti, edustanut Suomea Euroviisuissa, esiintynyt Ruotsin Melodifestivalen-viisukarsinnoissa. Tampereella luvassa spektaakkeli täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

Asara-Laaksonen

Teija Asara-Laaksonen, JHL:n toimialajohtaja vuodesta 2005 alkaen. Kahden tyttären äiti. Arvostaa reilua työelämää ja oikeudenmukaisuutta.

Sisters in Sync

Aikuisten naisten showtanssiryhmä Sisters in Sync, tuttavallisemmin synkkasiskot.  Vauhdikas ohjelmamme sykkii mm. Abban tahtiin.

Håkan Ekström

JHL:n toimialajohtaja vuodesta 2016 alkaen. Arvostaa reilua sopimista ja työelämää. Kirjallisuuden ja shakin ystävä.

Strandberg

Näyttelijä, imitaattori, koomikko ja juontaja Christoffer Strandberg hurmaa yleisön kekseliäisyydellään, juontaa ammattialfoorumin.

Antti Koivula

Solistina Antti Koivula, joka tunnetaan mm. Tanssii tähtien kanssa -showsta! Bändiä luotsaa Lasse Sakara, joka pitää sykettä yllä Antti Tuiskun ja Kaija Koon taustalla.

Pete Parkkonen

Energinen esiintyjä tempaa yleisön takuuvarmasti mukaansa. Plakkarissa platinalevy, TV-esiintymisiä ja vuoden 2020 radiohitti Voimaa ja valoa.

Terapia q

Neljä ihmistä seisoo viulut kädessään.

Neljän ystävyksen kvartetti. Soittajia yhdistää rakkaus kamarimusiikkiin. Yhtye musisoi vapautuneesti ilman turhaa ryppyotsaisuutta.

Tervetuloa luomaan yhdessä ikimuistoinen Ammattialafoorumi 2021. Ilmoittaudu mukaan!

Miia Malvela

Kehittämispäällikkö Liikkuva aikuinen -ohjelmassa. Tuo esille, miten liikunta on monipuolinen mutta alihyödynnetty keino työkyvyn ylläpitoon.

Kari Ketonen

Näyttelijä, käsikirjoittaja ja psykoterapeutti. Puhuu tähtiammattilaisille tunteiden käsittelystä.

Jorma Uotinen

Tanssija, laulaja ja koreografi. Murtautui kansainväliseen tietoisuuteen jo 1970-luvulla. Johtanut muun muassa Suomen kanssallisbalettia.

Anette Palsa

Ravitsemusterapeutti, joka nauttii luennoimisesta. Haluaa ymmärtää, mikä saa ihmiset toimimaan tietyllä tavalla.

Tapani Kiminkinen

Lääkäri ja tietokirjailija. Työskentelee Saarijärven terveysasemalla. Tunnetaan myös maalaislääkärinä.

Nura Farah

Nainen nojaa kirjastossa kaiteeseen, päällään keltainen paita.

Palkittu kirjailija ja ay-aktiivi. Puhuu tähtiammattilaisille aktivismista ja oman tien löytämisestä.

Koko ohjelma

Aikataulu on alustava ja tarkentuu tapahtuman lähestyessä. Pidämme sinut ajan tasalla. JHL järjestää tapahtuman vain, jos se on koronatilanteen suhteen varmasti turvallista.

Perjantai 29.10.

Sorsapuistosali

• Kvartetti Terapia q

• Tervetulosanat

Juontaja Christoffer Strandberg

• Tapahtuman suojelijan tervehdys

• Puheenjohtajan puheenvuoro

• Miten kasvaa mielensähyvittäjäksi

Työhyvinvoinnin asiantuntija Marja-Liisa Manka

• Työvaatemuodin näytös

Yhteistyössä Image Wear

• Jorma Uotinen

Tanssija, laulaja ja koreografi

• Tulevaisuuden lukujärjestys

Keksijä, säveltäjä ja puhuja Perttu Pölönen

• Tähtiammattilaisten gaalailta

Gaalan avaus, Tampereen kaupungin puheenvuoro, herkullinen illlallinen

• Tähtiammattilaisten palkitseminen

• Iltabileet ja tähtiesiintyjät!

Lasse Sakara House Band solistina Antti Koivula, tähtiesiintyjät Krista Siegfrids ja Pete Parkkonen

Lauantai 30.10.

Aamupäivän ohjelma

Sorsapuistosali

Lauantaiaamun aloittaa vauhdikas showtanssiryhmä Sisters in Sync, avauspuheenvuoron pitää Teija Asara-Laaksonen.

Paneelikeskustelussa Tapani Kiminkinen, Miia Malvela ja Anne Ranta pohtivat työn roolia ihmisen elämässä. Keskustelun juontaa Christoffer Strandberg.

Julkaisemme ammattialakohtaiset ohjelmat lauantai-iltapäivälle maaliskuussa 2021. Ohjelmamuutokset ovat mahdollisia.

Lauantai-iltapäivän ohjelma 30.10.

Sosiaali- ja terveysala, kasvatus- ja ohjausala, tietotyö- ja hallinto sekä kasvatus- ja ohjausala

Sote-ala

• Palaudu & vahvistu

Kaisa Jaakkola

• Kaikki mukaan digitaaliseen yhteiskuntaan

Tuloksia DigiIN-hankkeesta, erikoistutkija Anu Kaihlanen

• Sairaalahygienia

• Värikäs vammaistyö

Susanna Hintsala, KVL

• Lastensuojelun ilmoitusvelvollisuus

ohjaaja Mikko Niemi

Kasvatus ja ohjaus, Sali 1

• Pitääkö olla silmät selässäkin? Henkilöstömitoituksen soveltaminen

ylitarkastaja Taru Terho, Länsi- ja sisäsuomen aluehallintovirasto

• Hyvinvoinnin aakkoset

Hyvinvointivalmentaja Kaisa Jaakkola

Tietotyö ja hallinto

• Monitilatoimistot

Monitilatoimistot muuttuvan työn työympäristönä, FT, vanhempi tutkija, työ- ja orgnisaatiopsykologi Virpi Ruohomäki, Työterveyslaitos

• Toimiston uudet tuulet

Elina Hiltunen, futuristi

• Tunteiden käsittely

Kari Ketonen, näyttelijä

Kasvatus ja ohjaus, sali 2

• Turvataidot ja tunteet: Kaveria ei jätetä

erityisluokanopettajat Minna Andell ja Mirja Ylenius-Lehtonen

Lauantai-iltapäivän ohjelma 30.10.

Ravitsemis-ja puhtausala sekä tekniikka- ja liikenneala

Rapu-ala

• Lisää virtaa ruokalautaselta

• Puhtausala kiinnostavaksi – Puhki-hanke

• Tilaisuuden päätös ja arvonta

Tekniikka- ja liikenneala

• Tekniikan ja liikenteen haastavat työolosuhteet

• Tutustuminen Tampereen raitovaunuliikenteeseen

Matkat, majoitus ja hinnat

Ammattiliitto JHL tarjoaa jäsenilleen kahden päivän huippuluennot, majoituksen ja ruokailut edulliseen hintaan. Lisäksi osallistujat on vakuutettu tapahtumassa järjestövakuutuksella.

Saat ohjelman, majoitukset ja ruokailut satasella!

Kaksi päivää majoituksineen maksaa 100 euroa per henkilö. Majoitus on kahden hengen huoneissa. Jos haluat yhden hengen huoneen, tapahtuman hinta on 200 euroa.

Jos osallistut vain yhtenä päivänä ja majoitut Tampereella, päivähinta on 50 euroa. Jos et tarvitse majoitusta, hinta on 30 euroa.

Ilmianna alasi Tähtiammattilainen!

Ammattiliittosi JHL etsii työntekijöitä ja yhdistyksiä, jotka ovat tähtiluokkaa.

Palkitsemme tänäkin vuonna JHL:n Tähtiammattilaisia useissa eli kategorioissa. Valmistaudu hakuun, ilmoittautumisaika alkaa huhtikuussa.

Tarinassa on voimaa

Haluamme painavia perusteluja ja koskettavia tarinoita. Miksi juuri ehdottamasi työntekijä tai yhdistys ansaitsee Tähti-arvonimen? Perusteluilla ja tarinoilla on suuri merkitys, kun raati valitsee palkittavat. Palkintoraati koostuu JHL:n työntekijöistä.

Julkaisemme parhaita tarinoita ja perusteluja nimettömänä Motiivi-lehdessä, JHL:n verkkosivuilla ja some-kanavissa.

Näin löydät perille

JHL kannustaa tähtiammattilaisia saapumaan paikalle julkisella liikenteellä, jotta tapahtuma olisi mahdollisimman ympäristöystävällinen. Tampereelle on hyvät junayhteydet eri puolilta Suomea. Aikataulut ja lippujen hinnat löytyvät VR:n sivuilta.

Tampereelle pääsee helposti myös bussilla. Linja-autoasema on kävelymatkan päässä tapahtumapaikasta. Tarkista aikataulut Matkahuollon sivuilta.

Kaupungissa on helppo liikkua jalkaisin tai Tampereen joukkoliikenteen busseilla. Tarkista reitit ja aikataulut Tampereen-reittioppaasta. Voit ostaa yhden tai kahden vuorokauden lipun rautatieaseman R-kioskilta tai linja-autoasemalta Matkahuollon toimipisteestä. Voit myös ladata puhelimeesi sovelluksen ja ostaa lipun suoraan puhelimeen. Mobiililippua varten tarvitset matkakortin.

Suosittelemme, että yhdistykset järjestävät tapahtumaan kimppa- ja linja-autokyytejä tai korvaavat jäsenten matkakuluja. Liitto ei maksa tapahtuman matkakorvauksia.

Ammattialafoorumi järjestetään Tampere-talossa. Tapahtumapaikka on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus. Sijainti on mainio, kaupungin ytimeen kävelee noin vartissa ja talon takapihalla aukeaa suuri Sorsapuisto.

Yhteistyökumppanit