Hyvä JHL:n Tähtiammattilainen, Jäsentemme turvallisuus ja hyvinvointi on meille JHL:ssä kaikista tärkeintä. Siksi ammattiliittosi JHL on päättänyt siirtää Ammattialafoorumin 2021 maksuttomaksi verkkotapahtumaksi. Olemme erittäin pahoillamme kaikkien niiden puolesta, jotka ovat odottaneet yhteistä juhlaa.

Muutoksen syynä on epävakaa koronatilanne ja tiukat viranomaismääräykset, jotka tekevät turvallisen ja sujuvan tapahtuman järjestämisestä erittäin epävarmaa ja hankalaa.

Ammattialafoorumi järjestetään suorana verkkolähetyksenä 29.–30. lokakuuta 2021. Ohjelma toteutetaan kaksipäiväisenä, suunnitelmien mukaan. Tampere-talolle eivät valitettavasti pääse tapahtuman osallistujat vaan pelkästään puhujat ja artistit. Ilmoitamme mahdollisista ohjelmamuutoksista JHL:n verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa.

Koska Ammattialafoorumi muuttaa verkkoon, on myös tapahtuman ilmoittautumisaikaa pidennetty. Ilmoittautua voi aina 17.10. asti. Aiemmat ilmoittautumiset ovat yhä voimassa. Jos päätät kuitenkin jättää tapahtuman tällä kertaa väliin, voit perua osallistumisesi omaJHL:ssä.

Jos jokin erityinen kysymys jää askarruttamaan, ota rohkeasti meihin yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen kurssit(at)jhl.fi.

Tähtinä Jorma Uotinen, Pete Parkkonen, Krista Siegfrids…

Ammattialafoorumi tarjoaa huippuluentoja kahden päivän ajan. Tapahtuma keskittyy tulevaisuuden työelämään ja antaa uusia keinoja työssäjaksamiseen.

Perjantaina luennoivat muun muassa keksijä ja yrittäjä Perttu Pölönen sekä työhyvinvoinnin asiantuntija Marja-Liisa Manka. Tapahtumaa tähdittää myös suojelija, presidentti Tarja Halonen! Tapahtuman juontaa näyttelijä Christoffer Strandberg!

Perjantai-iltaa juhlistetaan komeasti JHL:n Tähtiammattilaisten gaalassa. Gaalassa palkintonsa saavat työn tähtitekijät. Tunnelmaa pitää yllä mainio houseband!

Ilta huipentuu musiikkispektaakkeliin, kun lavan ottavat haltuun Krista Siegfrids ja Pete Parkkonen!

Lauantaiaamupäivän ohjelma on kaikille yhteinen. Lauantaina iltapäivällä ohjelma jakautuu ammattialoittain, kiinnostavaa kuultavaa riittää kaikille JHL:n ammattilaisille. Ohjelma täsmentyy tapahtuman lähestyessä.

Perttu Pölönen

Keksijä, säveltäjä ja puhuja. Voittanut Euroopan suurimman nuorten tutkimuskilpailun. Kirja Tulevaisuuden lukujärjestys julkaistiin joulukuussa 2019.

Marja-Liisa Manka

Työhyvinvoinnin asiantuntija. Työskennellyt Tampereen yliopiston työhyvinvoinnin professorina ja kirjoittanut tietokirjoja. Luennoinut mm. JHL:n sote-festareilla.

Päivi Niemi-Laine

JHL:n puheenjohtaja vuodesta 2016 ja kahden lapsen äiti. Arvostaa hyvinvointipalveluita ja reilua työelämää. Myös tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus ovat lähellä hänen sydäntään.

Krista Siegfrids

Loistava liveartisti, edustanut Suomea Euroviisuissa, esiintynyt Ruotsin Melodifestivalen-viisukarsinnoissa. Tampereella luvassa spektaakkeli täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

Asara-Laaksonen

Teija Asara-Laaksonen, JHL:n toimialajohtaja vuodesta 2005 alkaen. Kahden tyttären äiti. Arvostaa reilua työelämää ja oikeudenmukaisuutta.

Sisters in Sync

Aikuisten naisten showtanssiryhmä Sisters in Sync, tuttavallisemmin synkkasiskot.  Vauhdikas ohjelmamme sykkii mm. Abban tahtiin.

Håkan Ekström

JHL:n toimialajohtaja vuodesta 2016 alkaen. Arvostaa reilua sopimista ja työelämää. Kirjallisuuden ja shakin ystävä.

Strandberg

Näyttelijä, imitaattori, koomikko ja juontaja Christoffer Strandberg hurmaa yleisön kekseliäisyydellään, juontaa ammattialfoorumin.

Antti Koivula

Solistina Antti Koivula, joka tunnetaan mm. Tanssii tähtien kanssa -showsta! Bändiä luotsaa Lasse Sakara, joka pitää sykettä yllä Antti Tuiskun ja Kaija Koon taustalla.

Pete Parkkonen

Energinen esiintyjä tempaa yleisön takuuvarmasti mukaansa. Plakkarissa platinalevy, TV-esiintymisiä ja vuoden 2020 radiohitti Voimaa ja valoa.

Terapia q

Neljä ihmistä seisoo viulut kädessään.

Neljän ystävyksen kvartetti. Soittajia yhdistää rakkaus kamarimusiikkiin. Yhtye musisoi vapautuneesti ilman turhaa ryppyotsaisuutta.

Tervetuloa luomaan yhdessä ikimuistoinen Ammattialafoorumi 2021. Ilmoittaudu mukaan!

Nura Farah

Kirjailija Nura Farah nojaa kirjastossa kaiteeseen, päällään keltainen paita.

Palkittu kirjailija ja ay-aktiivi. Puhuu tähtiammattilaisille aktivismista ja oman tien löytämisestä.

Kari Ketonen

Näyttelijä, käsikirjoittaja ja psykoterapeutti. Puhuu tähtiammattilaisille tunteiden käsittelystä.

Jorma Uotinen

Tanssija, laulaja ja koreografi. Murtautui kansainväliseen tietoisuuteen jo 1970-luvulla. Johtanut muun muassa Suomen kanssallisbalettia.

Anette Palsa

Ravitsemusterapeutti, joka nauttii luennoimisesta. Haluaa ymmärtää, mikä saa ihmiset toimimaan tietyllä tavalla.

Tapani Kiminkinen

Lääkäri ja tietokirjailija. Työskentelee Saarijärven terveysasemalla. Tunnetaan myös maalaislääkärinä.

Miia Malvela

Kehittämispäällikkö Liikkuva aikuinen -ohjelmassa. Tuo esille, miten liikunta on monipuolinen mutta alihyödynnetty keino työkyvyn ylläpitoon.

Koko ohjelma

Aikataulu on alustava ja tarkentuu tapahtuman lähestyessä. Pidämme sinut ajan tasalla.

Perjantai 29.10.

Sorsapuistosali

• Kvartetti Terapia q

• Tervetulosanat, juontaja Christoffer Strandberg

• Tapahtuman suojelijan tervehdys

• Puheenjohtajan puheenvuoro

• Tulevaisuuden lukujärjestys

Keksijä, säveltäjä ja puhuja Perttu Pölönen

• Työvaatemuodin näytös

Yhteistyössä Image Wear

• Miten kasvaa mielensähyvittäjäksi

Työhyvinvoinnin asiantuntija Marja-Liisa Manka

• Jorma Uotinen

Tanssija, laulaja ja koreografi

• Tähtiammattilaisten gaalailta

Gaalan avaus, Tampereen kaupungin puheenvuoro

• Tähtiammattilaisten palkitseminen

• Iltabileet ja tähtiesiintyjät!

Lasse Sakara House Band solistina Antti Koivula, tähtiesiintyjät Krista Siegfrids ja Pete Parkkonen

Lauantai 30.10.

Aamupäivän ohjelma

Sorsapuistosali

• Showtanssiryhmä Sisters in Sync

• Päivän avaus

Teija Asara-Laaksonen, JHL:n toimialajohtaja

• Paneelikeskustelu: Työura elämän kokonaisuudessa

Lääkäri ja tietokirjailija Tapani Kiminkinen, kehittämispäällikkö Miia Malvela, työelämäasiantuntija Anne Ranta (JHL)

Lauantaiaamun aloittaa vauhdikas showtanssiryhmä Sisters in Sync, avauspuheenvuoron pitää Teija Asara-Laaksonen.

Paneelikeskustelussa Tapani Kiminkinen, Miia Malvela ja Anne Ranta pohtivat työn roolia ihmisen elämässä. Keskustelun juontaa Christoffer Strandberg.

Julkaisemme ammattialakohtaiset ohjelmat lauantai-iltapäivälle maaliskuussa 2021. Ohjelmamuutokset ovat mahdollisia.

Lauantai-iltapäivän ohjelma 30.10.

Sosiaali- ja terveysala, kasvatus- ja ohjausala, tietotyö- ja hallinto sekä kasvatus- ja ohjausala

Sote-ala

• Turvataidot ja tunteet: Kaveria ei jätetä

erityisluokanopettajat Minna Andell ja Mirja Ylenius-Lehtonen

Lauantai-iltapäivän ohjelma 30.10.

Ravitsemis-ja puhtausala sekä tekniikka- ja liikenneala

Rapu-ala

• Lisää virtaa ruokalautaselta

Laillistettu ravitsemusterapeutti, TtM Anetta Palssa

• Puhtausala kiinnostavaksi – Puhki-hanke

Projektipäällikkö Eija Lenkkeri, Careeria Oy

• Tilaisuuden päätös ja arvonta

Tekniikka- ja liikenneala

• Tekniikan ja liikenteen haastavat työolosuhteet

Työelämäasiantuntija Tuula Haavasoja JHL

• Tutustuminen Tampereen raitovaunuliikenteeseen

Kansalaisyhteiskunta

Tähtiammattilaiset esitellään 29.10.!

Ammattiliittosi JHL etsii työntekijöitä ja yhdistyksiä, jotka ovat tähtiluokkaa. Kiitos kaikille, jotka ilmoittivat oman ehdokkaansa elokuun loppuun mennessä! Tähtiammattilaiset esitellään virtuaaligaalassa perjantaina 29. lokakuuta!

Yhteistyökumppanit