HUOM. Rakas tähtiammattilainen! Turvallisuus on meille kaikki kaikessa, joten Ammattialafoorumi siirtyy koronaepidemian vuoksi vuodella. Uusi ajankohta on 29.–30. lokakuuta 2021. Pääset kuitenkin juhlahumuun jo tänä syksynä virtuaalisilla etkoilla. Etkot järjestetään 23. lokakuuta 2020 osoitteessa jhl.fi. Tiedotamme etkojen kellonajasta ja ohjelmasta mahdollisimman pian.

JHL järjestää historiallisen megatapahtuman ja sinut on kutsuttu!

Tule Ammattialafoorumiin, JHL:n suurimpaan jäsentapahtumaan. Kuule huippupuhujia ja juhli iltagaalassa. Ja tietenkin: kohtaa kasapäin muita alasi tähtiammattilaisia!

Ammattialafoorumi järjestetään 29.–30. lokakuuta 2021 Tampere-talossa. Mukaan pääsee 1 000 vikkelintä JHL:n jäsentä ammatista ja asuinpaikasta riippumatta. Jos et vielä ole jäsen, liity ammattiliittoon, joka pitää huolta työehdoistasi.

Uusi ajankohta on 29.–30.10.2021, mutta etkot pidetään 23.10.2020!

Ammattialafoorumin yhteydessä JHL:n yhteistyökumppaneille tarjotaan mahdollisuus varata itselleen oma näyttelypaikka, jossa voi esitellä tuotteitaan ja palveluitaan. Näyttelypaikkojen myynnistä vastaa Globex Oy, yhteyshenkilönä Jarmo Siekkinen, puh. 040 595 0106, jarmo.siekkinen@globex.fi.

Tähtinä Tarja Halonen, Anna Puu, Perttu Pölönen…

Ammattialafoorumi tarjoaa huippuluentoja kahden päivän ajan. Tapahtuma keskittyy tulevaisuuden työelämään ja antaa uusia keinoja työssäjaksamiseen.

Teemat valittiin jäsenkyselyn perusteella.

Perjantaina luennoivat muun muassa keksijä ja yrittäjä Perttu Pölönen sekä työhyvinvoinnin asiantuntija Marja-Liisa Manka. Tapahtumaa tähdittää myös presidentti Tarja Halonen!

Presidentti Tarja Halonen

Presidentti Tarja Halonen puhuu tähtiammattilaisille. Tule kuuntelemaan!

JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine, toimialajohtajat Teija Asara-Laaksonen ja Håkan Ekström ovat tähtiammattilaisten tavattavissa Tampere-talolla.

Perjantai-iltaa vietetään komeasti Tähtiammattilaisten gaalassa. Gaalassa palkintonsa saavat tähtitekijät neljässä eri sarjassa. Ilmianna työpaikkasi tähdet tämän sivun lopusta löytyvällä lomakkeella!

Palkintojen jaon lisäksi luvassa on herkullinen illallinen. Tunnelmaa pitää yllä paitsi mainio seura, myös musiikista vastaava dj. Tampereen kaupungin terveiset kertoo kaupunginjohtaja Lauri Lyly.

Perjantai-ilta huipentuu unohtumattomaan musiikkiesitykseen, kun lavan ottaa haltuun Anna Puu, yksi Suomen poptaivaan kirkkaimmista tähdistä.

Lauantain aamupäivän ohjelma on kaikille yhteinen. Lauantaina iltapäivällä ohjelma jakautuu ammattialoittain. Kiinnostavaa kuultavaa riittää kaikille JHL:n ammattilaisille. Ohjelma täsmentyy tapahtuman lähestyessä.

Perttu Pölönen

Keksijä, säveltäjä ja puhuja. Voittanut Euroopan suurimman nuorten tutkimuskilpailun. Kirja Tulevaisuuden lukujärjestys julkaistiin joulukuussa 2019.

Marja-Liisa Manka

Työhyvinvoinnin asiantuntija. Työskennellyt Tampereen yliopiston työhyvinvoinnin professorina ja kirjoittanut tietokirjoja. Luennoinut mm. JHL:n sote-festareilla.

Päivi Niemi-Laine

JHL:n puheenjohtaja vuodesta 2016 ja kahden lapsen äiti. Arvostaa hyvinvointipalveluita ja reilua työelämää. Myös tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus ovat lähellä hänen sydäntään.

Anna Puu

Suomen suurimpia pop-tähtiä. Uusin albumi Nälkäinen sydän julkaistiin vuonna 2018. Esiintyy tähtiammattilaisten gaalassa. Luvassa on tanssia, vauhtia, ja upea tunnelma!

Asara-Laaksonen

Teija Asara-Laaksonen JHL:n toimialajohtaja vuodesta 2005 alkaen. Kahden tyttären äiti. Arvostaa reilua työelämää ja oikeudenmukaisuutta.

Kari Kanala

Kari Kanala, Paavalin seurakunnan kirkkoherra Helsingistä. Ihminen, mies ja pappi – tässä järjestyksessä. Elämänmottoni on ’Voita sinä paha hyvällä’.

Sisters in Sync

Aikuisten naisten showtanssiryhmä Sisters in Sync, tuttavallisemmin synkkasiskot.  Vauhdikas ohjelmamme sykkii mm. Abban tahtiin.

Tapani Kiminkinen

Tapani Kiminkinen on lääkäri ja tietokirjailija. Hän työskentelee Saarijärven terveysasemalla. Kiminkinen tunnetaan myös ”maalaislääkärinä”.

Simo Frangén

Ammattialafoorumin juontaja, koko Suomen tuntema koomikko, käsikirjoittaja ja juontaja. Frangén tunnetaan parhaiten yhtenä Alivaltiosihteeri-ryhmän jäsenistä.

Kvartetti Terapia q

Avajaisjuhlan tähti. Soittajia yhdistää työpaikan, Tampere Filharmonian, lisäksi rakkaus kamarimusiikkiin. Yhtye soittaa vapautuneesti, ilman turhaa ryppyotsaisuutta. Kvartetissa soittavat Lotta Laaksonen ja Istvan Szalay, viulu, Anne Korhonen, alttoviulu ja Maija Juuti, sello.

Lauri Lyly

Tampereen pormestari, kaupunginhallituksen puheenjohtaja ja kaupunginvaltuutettu. SAK:n ja Sähköliiton ex-puheenjohtaja. Lylyn mielestä kestävän kehityksen on oltava laaja-alaista. Sen on otettava huomioon kohtuullinen palkka, ilmastonmuutos ja työolot.

Tervetuloa luomaan yhdessä ikimuistoinen Ammattialafoorumi 2021. Ilmoittaudu mukaan!

Anette Palssa

Laillistettu ravitsemusterapeutti. Palssan aiheena on Lisää virtaa ruokalautaselle. Palssa puhuu ravitsemis- ja puhtausalan ammattilaisille.

Sydänmaanlakka

Olavi Sydänmaanlakka toiminnanjohtaja Mielenterveyden keskusliitosta. Sydänmaanlakka puhuu sosiaali- ja terveysalalle.

Kari Ketonen

Näyttelijä, käsikirjoittaja, ohjaaja ja psykoterapeutti. Ketonen puhuu tietoisesta läsnäolosta tietotyö- ja hallintoalan ammattilaisille.

Elina Hiltunen

Futuristi, kauppatieteiden tohtori, diplomi-insinööri ja tietokirjailija, jolla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus ennakoinnista. Hiltunen puhuu tietotyö- ja hallintoalan ammattilaisille.

Miia Malvela

Kehittämispäällikkö, Liikkuva aikuinen -ohjelman Miia Malvela tuo esille, miten liikunta on monipuolinen, mutta alihyödynnetty keino työkyvyn ylläpitoon.

Kaisa Paajanen

Työelämäasiantuntijana Kevassa tuottaen palveluita työkyvyn ennakoivaan strategiseen johtamiseen. Kaisan osaamisessa painottuu erityisesti työura-ajattelu ja siihen liittyvien käytäntöjen kehittäminen.

Koko ohjelma

HUOM: Aikataulu on vanhentunut, sillä Ammattialafoorumi siirtyy vuodella lokakuuhun 2021. Lopullisesta aikataulusta ja ohjelmasta tiedotetaan niiden tarkentuessa. Muistathan kuitenkin virtuaalietkot 23.10. osoitteessa jhl.fi!

Ammattialafoorumin 2020 ohjelma (pdf, 759 KB)

Perjantai 23.10.

Turvallisuusala, Aaria-sali

Tekniikka- ja liikenneala, Opus 3 -sali

Matkat, majoitus ja hinnat

Ammattiliitto JHL tarjoaa jäsenilleen kahden päivän huippuluennot, majoituksen ja ruokailut edulliseen hintaan. Lisäksi osallistujat on vakuutettu tapahtumassa järjestövakuutuksella.

Saat ohjelman, majoitukset ja ruokailut satasella!

Kaksi päivää majoituksineen maksaa 100 euroa per henkilö. Majoitus on kahden hengen huoneissa. Jos haluat yhden hengen huoneen, tapahtuman hinta on 200 euroa.

Jos osallistut vain yhtenä päivänä ja majoitut Tampereella, päivähinta on 50 euroa. Jos et tarvitse majoitusta, hinta on 30 euroa.

Sirpa Laurimo tekee töitä henkilökohtaisena avustajana. Hän odottaa Ammattialafoorumilta vinkkejä työn arkeen ja tuoreinta tietoa alaltaan.

Ilmianna alasi Tähtiammattilainen!

Ammattiliittosi JHL etsii työntekijöitä ja yhdistyksiä, jotka ovat tähtiluokkaa. Tähtitekijöitä etsitään neljässä sarjassa.

Ilmianna työpaikkasi tähdet meille 23.8.2020 mennessä joko alla olevalla lomakkeella tai postitse.

Palkinnot jaetaan Tähtiammattilaisten gaalaillassa Ammattialafoorumin etkoilla 23.10.2020!

Näitä etsimme:

Tähtiammattilaista – henkilöä, joka on työpaikkasi rautainen ammattilainen.
Nousevaa tähteä – vasta vähän aikaa sitten liittoon liittynyttä henkilöä, joka on jo osoittanut, että hänestä tullaan kuulemaan.
Tähtityökaveria – henkilöä, joka on osoittanut hyvää työtoveruutta, ammatillisuutta ja jota ilman työpaikka tuntuu harmaammalta.
Tähtiyhdistystä – JHL-yhdistystä, jonka ammattialatoiminta on aktiivista ja aikaansaavaa.
Tarinassa on voimaa

Haluamme painavia perusteluja ja koskettavia tarinoita. Miksi juuri sinun ehdottamasi henkilö tai yhdistys ovat Tähti-arvonimen arvoisia? Perusteluilla ja tarinoilla on suuri merkitys siinä vaiheessa, kun raati valitsee palkittavat.

Julkaisemme nimettömänä parhaita tarinoita ja perusteluja Motiivi-lehdessä, JHL:n nettisivuilla sekä some-kanavissa.

Palkintoraati koostuu JHL:n työntekijöistä.

Voit tehdä ilmiannon myös postitse

Kerro kirjeessä

• mihin luokkaan ilmiannettava kuuluu
  • ilmiannettavan nimi, ammatti, työpaikkakunta, työpaikka, puhelinnumero tai sähköpostiosoite
  • perustelut tai tarina, miksi palkinto kuuluu hänelle tai yhdistykselle
  • liitä mukaan myös oma nimesi ja yhteystietosi

Lähetä kirje osoitteeseen:
JHL-Tähtiammattilaiset/ Järjestö
PL 101 00531 Helsinki

Ilmiantajien kesken arvotaan yllätyspalkinto maanantaina 24. elokuuta 2020. Voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Näin löydät perille

JHL kannustaa tähtiammattilaisia saapumaan paikalle julkisella liikenteellä, jotta tapahtuma olisi mahdollisimman ympäristöystävällinen. Tampereelle on hyvät junayhteydet eri puolilta Suomea. Aikataulut ja lippujen hinnat löytyvät VR:n sivuilta.

Tampereelle pääsee helposti myös bussilla. Linja-autoasema on kävelymatkan päässä tapahtumapaikasta. Tarkista aikataulut Matkahuollon sivuilta.

Kaupungissa on helppo liikkua jalkaisin tai Tampereen joukkoliikenteen busseilla. Tarkista reitit ja aikataulut Tampereen-reittioppaasta. Voit ostaa yhden tai kahden vuorokauden lipun rautatieaseman R-kioskilta tai linja-autoasemalta Matkahuollon toimipisteestä. Voit myös ladata puhelimeesi sovelluksen ja ostaa lipun suoraan puhelimeen. Mobiililippua varten tarvitset matkakortin.

Suosittelemme, että yhdistykset järjestävät tapahtumaan kimppa- ja linja-autokyytejä tai korvaavat jäsenten matkakuluja. Liitto ei maksa tapahtuman matkakorvauksia.

Ammattialafoorumi järjestetään Tampere-talossa. Tapahtumapaikka on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus. Sijainti on mainio, talon takapihalla aukeaa suuri Sorsapuisto ja kaupungin ytimeen kävelee noin vartissa.

Yhteistyökumppanit