Liiton ja opiston koulutukset jatkuvat tammi–helmikuussa 2022 etänä

Koronatilanteen pahentumisen myötä liiton ja JHL-opiston koulutukset järjestetään tammi–helmikuussa etänä.

Ammattiliitto JHL:n ja JHL-opiston tammi-helmikuun kurssit järjestetään etäopetuksena. Syynä on koronatilanteen paheneminen. Ne kurssit, joita ei voi järjestää etäopetuksena kurssin luonteen vuoksi, on siirretty uuteen ajankohtaan. Tällaisia kursseja ovat muun muassa Lapin ravitsemis- ja puhtausalan opintopäivät (15.–16.1.2022) sekä kasvatus- ja ohjausalan opintopäivät.

Kurssistipendi myös etäkoulutuksesta

JHL-opiston rehtori Anne Karjalainen muistuttaa, että myös etäkoulutuksesta on mahdollista hakea kurssistipendiä. Jos kurssi ei ole palkallista koulutusta, stipendin haku on täysin mahdollista.

Mitä tapahtuu helmikuun jälkeen

Maaliskuun ja loppukevään kurssien osalta tilannetta arvioidaan sekä liitossa että opistolla alkuvuodesta.

– Tavoitteena koronatilanteen niin salliessa olisi järjestää pienille ryhmille lähiopetusta. Liiton matkustus- ja majoitussäännöt mahdollistavat kesään saakka majoituksen yhden hengen huoneissa. Lisäksi oman auton käyttöä tuetaan korotetulla kilometrikorvauksella, Karjalainen kertoo.

Kevään kurssien osalta opiston rehtori myös ohjeistaa, että mahdolliset lento- ja junaliput on varattava joustavan lippuryhmän mukaan, jotta tarvittaessa lipun voi peruuttaa ilman ylimääräisiä kuluja.

Uutisesta korjattu kirjoitusvirheitä 23.12.-21