Eija Paananen JHL:n edustajiston puheenjohtajaksi

Helsinkiläinen Eija Paananen on JHL:n edustajiston uusi puheenjohtaja. Varapuheenjohtajaksi JHL:n edustajisto valitsi kouvolalaisen Tuomas Seppäsen.

JHL:n edustajisto kokoontui 6.5. ylimääräiseen kokoukseen valmistelemaan varsinaisen edustajiston kevätkokouksen asioita ja valitsemaan itselleen uuden puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan.

JHL:n edustajiston puheenjohtajaksi edustajisto valitsi Eija Paanasen Pääkaupunkiseudun vaalipiiristä. Paananen on kotoisin Helsingistä ja hänellä on pitkä kokemus luottamustehtävien hoidosta. Hän edustaa kunta-alan sopimusta. Paananen tsemppasi kiitospuheenvuorossaan JHL:n jäseniä ja aktiiveja, jotta ammattiliitosta saadaan tehtyä entistäkin parempi.

– Toivon, että meillä olisi mottona, että tehdään Suomen parasta edunvalvontaa ja tehdään se yhdessä.

Vaikuttamisen vimma tarttui jo lapsuudenkodissa: Pääluottamusmies Eija Paananen johtaa puhetta JHL:n edustajistossa

Edustajiston edellinen puheenjohtaja Sirkka-Liisa Kähärä valittiin JHL:n Etelä-Suomen aluepäälliköksi, jolloin hän luopui edustajiston puheenjohtajan tehtävästä.

Tuomas Seppänen JHL:n edustajiston varapuheenjohtaja
Kouvolalainen Tuomas Seppänen on JHL:n edustajiston uusi varapuheenjohtaja. Kuva: Marja Seppälä

Edustajisto valitsi itselleen myös varapuheenjohtajan. Tuomas Seppänen Kaakkois-Suomen vaalipiiristä valittiin tehtävästä eroa pyytäneen Kari Paldaniuksen tilalle.

Nuija kourassa, kitara kainalossa: Musisoiva konduktööri Tuomas Seppänen on edustajiston uusi varapuheenjohtaja

Seppänen on kotoisin Kouvolasta. Myös hänella on vuosien kokemus luottamustehtävien hoitamisesta. Seppänen edustaa yksityistä sopimusalaa.

Motiivi-lehti esittelee valitut tarkemmin.

JHL:n edustajistolla on puheenjohtajan lisäksi kaksi varapuheenjohtajaa. Toisena varapuheenjohtajana jatkaa Marjo Justen. Hän on toiminut JHL:n edustajiston varapuheenjohtajana edustajistokauden alusta lähtien.