Palo- ja pelastusalan ammattilainen, vastaa JHL:n työaikakyselyyn

JHL:n Palo- ja pelastusalan unioni toteuttaa työaikakäytäntöjä käsittelevän kyselyn palo- ja pelastusalan ammattilaisille. Kysely on avoin kaikille alan ammattilaisille. Kysely toteutetaan siksi, koska alan työaikakäytännöt ovat nousseet kovaan keskusteluun työaikalain muuttumisen myötä.

Työaikalain muuttumisen jälkeen palo- ja pelastusalan työaikakäytännöt ovat nousseet kovaan keskusteluun. JHL:n Palo- ja pelastusalan unionin tavoitteet ovat selvät. Palo- ja pelastusalalla laajasti käytössä oleva 24 tunnin työvuoro on JHL pelastusalan unionin mukaan säilytettävä, vaikka työaikalaki muuttuikin.

Uudessa työaikalaissa viikkotyöajan maksimi on määritelty 40h/vko. JHL:n pelastusalan unionin mukaan tämä on toteutettavissa, koska viikkotyöaika voidaan tasoittaa vuoden ajanjaksolla ja näin pelastuslaitosten toimintakyky pystytään säilyttämään nykyisellään.

Kysely palo- ja pelastusalan ammattilaisille

JHL:n pelastusalan unioni kysyy nyt kaikilta palo- ja pelastusalan ammattilaisilta näkemyksiä ja kokemuksia pelastuslaitoksista. Miten asia koetaan kentällä ja mitä tuntoja asia herättää?

Palo- ja pelastusalan ammattilainen, vastaa kyselyyn sunnuntaihin 28.2.2021 mennessä osoitteessa https://link.webropolsurveys.com/S/553F55887AF929F7

Kyselyyn voi vastata nimettömästi ja vastauksia käsitellään luottamuksellisesti.

Palo- ja pelastusalan unioni on JHL:n sisäinen palo- ja pelastusalan asiantuntijaorganisaatio, joka edustaa alalla työskenteleviä jäseniä, ja vaikuttaa sitä kautta henkilöstön edunvalvontaan. Edunvalvonnalla tarkoitetaan niin työehtosopimuksellista, paikallista kuin ammatillista edunvalvontaa ja työhyvinvointia edistävää toimintaa.