JHL:n jäsenet tukilakossa Helsingin Bussiliikenne Oy:ssä

JHL tukee Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry:n työtaistelua tukilakolla pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä työehtosopimusneuvottelujen kariuduttua viikonlopun aikana. Tukilakko alkaa maanantaina 25. marraskuuta kello 03.00 ja päättyy tiistaina 26. marraskuuta kello 03.00.

Tukilakko koskee Helsingin Bussiliikenne Oy:n työehtosopimuksen piirissä olevia bussinkuljettajia ja huoltokorjaamotyöntekijöitä. Lakon aikana ei mennä työpaikalle, eikä tehdä työvuoroja.

Työnantajalle on lähetetty ilmoitus lakosta viime viikolla joten yksittäisen jäsenen ei tarvitse ilmoittaa työnantajalle lakosta. Lakko on liiton päättämä toimenpide ja työnantaja ei voi painostaa tai uhata työntekijöitä lakosta johtuen. Mikäli näin kuitenkin tapahtuu, jäsenen tulee heti yhteys liiton yhteyshenkilöön Helsingin Bussiliikenne Oy:ssä tai JHL:n liiton yhteyshenkilöön.

Lakko päättyy tiistaina 26. marraskuuta kello 03.00. Työhön palataan seuraavaan tämän jälkeen alkavaan työvuoroon.

Työtaisteluavustus

JHL maksaa työtaisteluun osallistuville lakkoavustuksena 67 euroa per lakkopäivä. Ohjeet työtaisteluavustuksen hakemisesta varten toimitetaan työtaisteluun osallistuville työtaistelun päätyttyä.

Lisätietoja:
– Tommi Salovaara, JHL asiamies ja yhteyshenkilö Helsingin Bussiliikenne Oy:ssä p. 0400 779244
– Håkan Ekström, toimialajohtaja p. 040 828 2865