JHL tukee PAUn lakkoa myös losseilla – Postin kuljetukset jätetään satamiin ma 18.11. alkaen

Finferriesin losseilla työskentelevät JHL:n jäsenet eivät ota Postin kuljetuksia kyytiin ensi maanantaista alkaen. Postin kuljetukset jätetään satamiin 18.11. klo 6.00 alkaen. Muutoin JHL:n lossikuljettajat suorittavat työnsä normaalisti.

JHL:n lossikuljettajat eivät kuljeta Finferriesin losseilla Postin kuljetuksia eikä Postin alihankkijoilta tilaamia kuljetuksia, joissa on Postin kuljetuksia. Tukitoimet jatkuvat niin kauan, kunnes Postin ja sen työntekijöitä edustavan Posti- ja logistiikka-alan unioni PAUn kesken saavutetaan ratkaisu, ellei myöhemmin toisin ilmoiteta.

Työtaistelulla tuetaan Posti- ja logistiikka-alan Unioni PAU:n meneillään olevaa työtaistelua työehtojen heikentämistä vastaan.

Aiemmin JHL on ilmoittanut työtaisteluista postinjakelun, -käsittelyn ja -kuljetuksen töitä tekevien JHL:n jäsenten osalta ajalle 11.–24.11. sekä tukilakoista tavaraliikenteen ratapihojen osalta 19.11. sekä junien kunnossapidon osalta 20.11.

Lisätietoja: sopimustoimitsija Jussi Päiviö, 040 578 5916