JHL:n edustajisto päätti vuoden 2020 jäsenmaksuista

JHL:n edustajisto päätti 14.11. kokouksessaan vuoden 2020 jäsenmaksuista. Liiton varsinainen jäsenmaksu nousee hieman, mutta kokonaisjäsenmaksu pysyy ennallaan 1,38 prosentissa. Ammatinharjoittajien jäsenmaksu ja minimijäsenmaksu säilyvät ennallaan. Minimijäsenmaksusta ja yhdistyksille palautettavasta jäsenmaksuosuudesta äänestettiin. Palautus säilyy 20 prosenttina.

JHL:n kokonaisjäsenmaksu säilyy ensi vuonna 1,38 prosentissa. Maksu peritään ennakonpidätyksen alaisesta palkkatulosta, siihen rinnastettavasta tulosta sekä työttömyyskassan maksamasta etuudesta. Liiton varsinainen jäsenmaksu nousee yhdestä prosentista 1,05 prosenttiin, mutta työttömyyskassan jäsenmaksu pienenee 0,33 prosenttiin.

Ammatinharjoittajien jäsenmaksu säilyy 20 eurona kuukaudessa ja minimijäsenmaksu 8 eurona kuukaudessa. Minimijäsenmaksun suuruudesta äänestettiin. Äänin 84-18 maksu pysyy ennallaan eikä sitä näin ollen alenneta.

Myös yhdistyksille palautettava osuus jäsenmaksuista säilyy ennallaan, 20 prosentissa. Palautuksen suuruudesta edustajisto äänesti. Äänin 77-26 palautus ei alene.