Täydennyskoulutusta varhaiskasvatuksen opettajaksi aikoville lastenhoitajille

JHL-opisto ja Voinmaan opisto käynnistävät elokuussa 2019 varhaiskasvatuksen lastenhoitajille tarkoitetun kasvatustieteen täydennyskoulutuksen. Koulutus toteutetaan yhteistyössä Tampereen avoimen yliopiston kanssa.  Opintojen jälkeen on mahdollista hakea tutkinto-opiskelijaksi Tampereen yliopiston varhaiskasvatuksen opettajan (kasvatustieteen kandidaatti) monimuoto-opintoihin.

Varhaiskasvatuksen lastenhoitajille tarkoitetussa täydennyskoulutuksessa suoritetaan perus- ja aineopinnot kasvatustieteissä ja harjoitellaan luovaa ja tieteellistä kirjoittamista sekä opiskelutaitoja. Opintoihin voi sisällyttää myös esimerkiksi kieliopintoja. Pedagogisesti laadukkaaseen koulutukseen sisältyy lähiopetuksen lisäksi verkkoluentoja, pienryhmätöitä ja verkossa työskentelyä.

Kurssin hinta on 2600 euroa/lukuvuosi. Se sisältää avoimen yliopiston opintomaksut. Kurssin voi maksaa osissa (8 x 325 e).

Hakea voi heti – koulutus alkaa elokuussa

Koulutus alkaa perjantaina 16.8.2019. Hakemus pitää jättää viimeistään maanantaina 12.8.2019. Paikat täytetään hakujärjestyksessä.

Voionmaan ja JHL-opisto järjestämä täydennyskoulutus sisältää opetuksen, ohjauksen sekä avoimen yliopiston tentit.

Kasvatustieteen opintoja voi opiskella itsenäisesti myös avoimessa yliopistossa. Kasvatustieteen opettajakoulutukseen on mahdollista hakeutua myös kevään yhteishaussa.

Täydennyskoulutuksen ilmoittautuminen ja lisätiedot. https://voio.fi/koulutustarjonta/kasvatustiede-3/

Lue lisää Tampereen yliopiston varhaiskasvatuksen monimuotokoulutuksesta. https://www.tuni.fi/fi/ajankohtaista/monimuoto-opiskelulla-varhaiskasvatuksen-opettajaksi

Lisätietoja:
JHL-opisto / Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL
rehtori Anne Karjalainen, anne.karjalainen@jhl.fi, 050 341 0749
koulutuspoliittinen asiantuntija Janne Hernesniemi, janne.hernesniemi@jhl.fi, 050 361 1019

Voionmaan koulutuskeskus
kasvatustieteen koulutuslinjan vastaava opettaja Jari Toivo, jari.toivo@kio.fi, 050 564 9020
kurssisihteeri Marko Akkanen, marko.akkanen@kio.fi, 050 4645443