JHL:n uusi jäsenpalvelu on avattu – omaJHL:ssä päivität yhteystietosi ja selvität jäsenyystietosi yhdellä silmäyksellä

OmaJHL-palvelussa voit hoitaa jäsenyyteesi liittyvät asiat missä ja milloin vain. Työttömyyskassan sähköiset palvelut ja niihin kirjautuminen ovat säilyneet ennallaan. Lue täältä, miten käytät omaJHL -palvelun perustoimintoja.

Jäsenten omaJHL-palveu on otettu käyttöön 12. kesäkuuta. Pääset palveluun suoraan tästä.

Työttömyyskassan kirjautuminen on säilynyt ennallaan (eWertti)

Jatkossa palveluun pääsee kirjautumaan myös suoraan JHL:n etusivulta linkistä. Toimintoa korjataan parhaillaan ja se otetaan käyttöön mahdollisimman pian.

Palvelusta löydät jäsentietosi yhdestä paikasta.

JHL:n uudesta jäsenpalvelusta löydät jäsenyyttäsi koskevat tiedot vaivattomasti samasta paikasta. Kun kirjaudut palveluun ensimmäistä kertaa, järjestelmä pyytää sinua luomaan tunnukset.

Palvelu toimii suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Voit valita käyttämäsi kielen yläpalkissa näkyvästä linkistä, jossa näkyy käytössä oleva kieli. Jos käytät palvelua älypuhelimella, löydät kielivalinnan klikkamalla rattaan kuvaa yläpalkissa.

OmaJHL:n kielivalikko älypuhelimella.

Muokkaa yhteystietojasi helposti

Pääset muokkaamaan yhteystietojasi etusivun vasemmasta laidasta löytyvän jäsentiedot-linkin kautta. Valitse kohta henkilötiedot ja klikkaa muokkaa-painiketta sen tiedon kohdalta, jota haluat muuttaa.

Valikkonäkymä omaJHL-palvelussa.

Muista tarkistaa sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi.

Muista tarkistaa, että järjestelmässä on myös henkilökohtainen sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi. Sitä tarvitaan muun muassa mahdollisessa työtaistelutilanteessa, jossa työnantaja voi kieltää työpuhelimen ja työsähköpostin käytön.

Jäsentiedot-valikosta pääset myös lisäämään tietoja työsuhteistasi ja käymistäsi koulutuksista. Kun kokoat tiedot omaJHL-palveluun, voit helposti tarkistaa ne milloin vain.

Näin päivität tietosi älypuhelimella

Löydät jäsentietovalikon eri paikasta, jos käytät palvelua älypuhelimella. Pääset valikkoon klikkaamalla oikean yläkulman kuvaketta, jossa on kolme viivaa päällekkäin. Ensimmäisenä näkyviin tulevat henkilötietosi. Osoitetta, puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta pääset muokkaamaan, kun selaat näkymää alaspäin.

Päivitä jäsentietosi -teksti.

Tarkista jäsenmaksutietosi

Näet jäsenmaksujen maksamiseen tarvittavat tiedot heti etusivun oikeasta ylänurkasta.  Pääset tarkastelemaan maksutietoja tarkemmin klikkaamalla jäsenmaksuihin-linkkiä.

Jos jäsenyystilanteesi muuttuu, voit ilmoittaa oikeudestasi maksuvapautukseen. Linkki lomakkeeseen löytyy etusivun keskellä olevasta palkista. Valitse lomakkeelta maksuvapautuksen syy ja ajankohta, jolta haet vapautusta maksusta.

Teksti jäsenmaksuista.

Siirry jäsen- tai aktiivisivuille

OmaJHL-palvelun kautta pääset kirjautumaan myös jäsenten ja aktiivien sivuille. Jäsen- ja aktiivisivujen linkit tuleva näkyviin sivun vasempaan laitaan, omaJHL-logon alapuolelle.

JHL:n jäsen- ja aktiivisivut valikossa.

Vaihda salasanasi, kirjaudu ulos palvelusta

Voit vaihtaa palvelussa käyttämäsi salasanan. Klikkaa nimiäsi ylärivillä. Siirryt ruudulle, josta pääset vaihtamaan salasanasi. Jos siirryt ensin sivulle Jäsenen verkkoasiointi, klikkaa kohtaa salasana.

Salasana-teksti.

Pääset kirjautumaan palvelusta ulos, kun klikkaat nimeäsi. Valitse avautuvasta valikosta kohta kirjaudu ulos.

Vaihda salasanasi.

Huom: Muista, että kirjaudut samalla salasanalla kaikkiin JHL:n sähköisiin palveluihin. Kun kirjaudut ulos omaJHL-palvelusta, kirjaudut samalla ulos liiton jäsensivuilta. Et pääse myöskään ilmoittautuumaan kursseille, ellet ole kirjautuneena sisään.