JHL:n eurooppalainen kattojärjestö EPSU valitsi uuden johdon ­– JHL:n Håkan Ekström nousi hallitukseen

JHL:n toimialajohtaja Håkan Ekström on valittu Euroopan julkisten palvelujen ammattiliittojen federaation EPSU:n hallitukseen. Hän seuraa tehtävässä JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Lainetta.

JHL:n toimialajohtaja Håkan Ekström on valittu EPSU:n eli Euroopan julkisten palvelujen ammattiliittojen federaation hallitukseen. EPSU on JHL:n kattojärjestö Euroopassa. Sen hallituksen valinnat tehtiin torstaina 6. kesäkuuta Dublinissa Irlannissa, jossa EPSU on kokoontunut viikon mittaiseen kongressiin.

Sosiaali- ja terveysalan ammattiliitto Tehyn varapuheenjohtaja Anna-Leena Brax valittiin EPSU:n hallitukseen Ekströmin varajäseneksi. Yhdessä Ekström ja Brax edustavat EPSU:n hallituksessa suomalaisia jäsenliittoja.

Aiemmin EPSU:n hallituksessa oli JHL:stä liiton puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine.

Myös EPSU:n ylin johto uudistui. Järjestön hallituksen puheenjohtajaksi valittiin JHL:n norjalaisen sisarliiton Fagforbundetin Mette Nord. Hän seuraa tehtävässä saksalaista Isolde Kunkel-Weberiä, joka toimi hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2016. Nord toimi aiemmin hallituksen varapuheenjohtajana.

EPSU:n pääsihteerinä jatkaa alankomaalainen Jan Willem Goudriaan.