JHL:n ylimmät päättäjät tänään koolla Helsingissä – edustajistolla edessään päivä aloitteiden käsittelyä ja tiukkaa talousasiaa

Edustajiston 120 jäsentä käyttävät JHL:ssä ylintä valtaa ja päättävät, millaista liiton toiminta on pitkällä aikavälillä. Kevätkokouksessa käsitellään edellisen vuoden toimintakertomus ja tilinpäätös.

Julkisten ja hyvinvointialojen JHL:n edustajisto aloittaa kevätkokouksensa Helsingissä keskiviikkona kello 10. Edessä on päivän täydeltä asiaa. Pöydällä on viime vuoden tilinpäätös ja 26 edustajistoaloitetta.

Lisäksi edustajisto saa eteensä viime vuoden toimintakertomuksen, jossa riittää perattavaa. Alkuvuonna 2018 JHL kävi kiivaasti sopimusneuvotteluja monella alalla. Liitto joutui käymään myös työtaisteluita, jotta kaikki sopimukset saatiin aikaan. Syksyllä 2018 liitto meni poliittiseen lakkoon, jolla torjuttiin irtisanomissuojan murentaminen.

Seuraa kokouskuulumisia!

Edustajisto käyttää ylintä päätösvaltaa JHL:ssä. Edustajisto valitaan suorilla vaaleilla ja siinä on 120 jäsentä. Edustajisto kokoontuu varsinaiseen kokoukseen kaksi kertaa vuodessa. Kerromme kokouksen kulusta verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa. Kokouskuulumisia päivitetään ahkerasti varsinkin JHL:n Twitter-tilille tunnisteella #jhledustajisto.

Uutisia edustajistosta

Terveisiä hallitukselle – Luottamus palautuu, kun työntekijöiden asemaa parannetaan

Uusia jäseniä edustajistoon

Edustajisto ahkeroi aloitteiden kimpussa: Jäsenet ehdottivat päästöhyvityksiä, näkyvyyttä päätöksille ja parannuksia työehtoihin