Juuri sinun mielipidettäsi tarvitaan: Miten opiskelijoiden ohjaamista työpaikoilla voisi parantaa?

Miten opiskelijoiden ohjaaminen työpaikoilla sujuu, kun ammatillinen koulutus uudistuu? Entä miten ohjaamista pitäisi parantaa? Vastaamalla Työterveyslaitoksen voit vaikuttaa työpaikkojen ja oppilaitosten yhteistyöhön.

Ammatillinen koulutus muuttuu ja opiskeluihin kuuluu entistä työssäoppimista. JHL:lle on tärkeää, että työpaikkaohjaajille varataan riittävästi työaikaa opettamiseen ja ohjaamiseen.

Nyt Työterveyslaitos tekee kyselyä, jossa selvitetään, miten opiskelijoiden ohjaaminen työpaikoilla sujuu ja mitä siinä pitäisi parantaa.

Kysely on osa Ammattitaitoa yhdessä -hankketta, jonka tavoitteena on lisätä työpaikkojen valmiuksia nuorten ohjaamiseen työssä. Hanke myös pyrkii kehittämään työpaikkojen ja oppilaitosten välistä yhteistyötä, kun ammatillinen koulutus uudistuu.

Hankkeen päätoteuttaja on Työväen Sivistysliitto TSL, ja osatoteuttajina mukana ovat Työterveyslaitos, Kiipulasäätiö / Kiipulan ammattiopisto, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Palvelualojen ammattiliitto PAM sekä Teollisuusliitto. Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK tukee vahvasti hankkeen toteutusta.