Työsuojelun- ja yhteistoiminnan ajankohtaispäivät olivat Varsinais-Suomessa 26.9. – 27.9.2018

JHL:läisiä luottamusmiehiä ja työsuojeluvaltuutettuja oli tupa täynnä. Ensimmäinen päivä meni päihteiden parissa noin kuvainnollisesti. Kävimme läpi huumausaineyksikön ylikonstaapeli Janne Aro – Heinilän kanssa Varsinais-Suomen huumausaine tilannetta. Iltapäivän käsittelimme päihteet työpaikalla, hoitoonohjausta sekä päihdeohjelmaa. Asia synnytti niin paljon keskustelua, että koko iltapäivän uppouduimme tähän aiheeseen.

Torstaina aamupäivän alusti Vuokko Puljujärvi aiheenaan työkyvyn hallinta työhyvinvoinnin tukena. Vilkasta keskustelua sai aikaan myös Vuokon esitys.

Lounaan jälkeen alustajaksi saapui ylitarkastaja Jan Mikkonen AVI:sta. Jan Mikkonen kävi läpi kanssamme Lounais-suomen aluehallintoviraston työsuojelun vastuualueen.

Tämän jälkeen siirryimme seuraavaan kokoustilaan. Sama JHL:n ryhmä osallistui myös AVI:n järjestökuulemistilaisuuteen SAK:n osalta. Tämän tilaisuuden meille veti SAK:n Alue- ja järjestöasiantuntija Outi Rannikko ja AVI:n johtaja Riitta Sulameri.