Finnverassa neuvottelutulos

Finnvera Oyj:tä koskevasta työehtosopimuksesta syntyi neuvottelutulos tiistai-iltana 27.2. Sopimuskauden pituus on 2 vuotta 3 kuukautta + 1 vuosi. Yleiskorotusten kokonaismäärä sopimuskaudella on 2,6 prosenttia ja yrityskohtaisen erän kokonaismäärä yhden prosentin. Neuvottelutulos menee vielä osapuolten hallintojen hyväksyttäväksi.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n, Ammattiliitto PRO:n  ja Ylemmät toimihenkilöt YTN:n sekä Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n  välillä syntyi neuvottelutulos tiistaina 27.2.2018 Finnvera Oyj:tä koskevasta työehtosopimuksesta. Sopimus menee vielä JHL:n hallituksen hyväksyttäväksi.

Sopimuskausi

Neuvottelutuloksen mukaan sopimuskauden pituus on 2 vuotta 3 kuukautta +1 vuotta ja työehtosopimus on voimassa 1.11.2017–31.1.2021.

Sopimus on voimassa 31.1.2021 saakka, jos sopimusosapuolet pääsevät yhteisymmärrykseen niin sanotun kolmannen vuoden palkkaratkaisusta. Palkantarkistusten mallista ja tasosta neuvotellaan 30.11.2019 mennessä. Jos sopimukseen ei päästä, päättyy työehtosopimus 31.1.2020.

Palkankorotukset

Sopimuskorotukset vuosina 2018 ja 2019 koostuvat mediaanipalkkoja korottavasta yleiskorotuksesta ja yrityskohtaisesta erästä.

• Vuonna 2018 yleiskorotus on 1,2  prosenttia ja yrityskohtainen erä 0,4 prosenttia.
  • Vuonna 2019 yleiskorotus on 1,4 prosenttia ja yrityskohtainen erä 0,6 prosenttia.

Henkilöstön edustajien korvauksia korotetaan 1.2.2018 lähtien 10 prosenttia.

Neuvottelutulos sisältää myös tekstimuutoksia.

Lisätiedot: sopimustoimitsija Sari Jokinen 050 461 9316