Niemi-Laine Ylen ykkösaamussa: JHL ajaa tällä kierrokselle parannuksia työsuhteiden ehtoihin

JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine kävi Ylen haastattelussa läpi neuvotteluiden tiivistyvää tilannetta.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine muistutti Ylen Ykkösaamussa, että JHL ajaa tällä neuvottelukierroksella parannuksia myös niin kutsuttuihin tekstiasioihin. Neuvotteluissa päätetään mahdollisten palkankorotusten lisäksi myös monista sellaisista työsuhteiden ehdoista, jotka sovitaan työehtosopimuksilla.

JHL haluaa muun muassa parantaa hyvinvointia työpaikoilla. Esimerkiksi sopimista työajoista ja työvuoroista pitää kehittää ja työntekijöiden on päästävä vaikuttamaan vuorojen suunnitteluun nykyistä paremmin.

Ylen keskustelussa oli Niemi-Laineen lisäksi mukana Palvelualojen ammattiliitto PAMin edunvalvontajohtaja Jaana Ylitalo. Niemi-Laine ja Ylitalo korostivat, että naisvaltaisten alojen liitot tekevät paljon yhteistyötä.

Seuraa sopimusneuvotteluiden etenemistä Facebookissa ja Twitterissä tunnisteella #työkuntoon. Lue myös tuoreimmat neuvottelu-uutiset ja tutustu liiton neuvottelutavoitteisiin.