Hyvissä käsissä- kunniamaininta Raumalle

JHL jakaa kuukausittain Hyvissä käsissä -kunniamaininnan. Huhtikuun kunniamaininta annettiin raumalaisen palvelukodin toimitilahenkilöille.

Iloiset palkitut Leila Roslöf ja Leila Hietarinne keskellään esimiehensä Krista Justen

Satakunnan toinen JHL:n myöntämä Hyvissä käsissä -kunniamaininta luovutettiin toukokuun alussa Raumalle Marttilanmäen palvelukodin siistijöille Leila Roslöfille ja Leila Kuusistolle.

Molemmat Leilat ovat kaupungin pitkäaikaisia työntekijöitä joiden työpaikka on viime vuodet ollut Marttilanmäen palvelutalo. Talo on 50 vuotta vanha ja toiminut alun perin Rauman maalaiskunnan vanhainkotina. Tällä hetkellä siinä toimii kaksi tehostetun palveluasumisen yksikköä. Talon läheisyydessä toimii myös vanhustentalo Marttila.

Palvelukodin palveluesimies Krista Justen-Hietarinne on seurannut ihaillen Leila Roslöfin ja Leila Kuusiston ammatillista työotetta ja päätti ilmiantaa heidät ja esittää heille liiton myöntämää kunniamainintaa. Perustelut miksi, Krista Justen-Hietarinne kirjoittaa mm.

• Olen ollut monessa yksikössä töissä ja Marttilanmäen siivouksen taso on huippuluokkaa. Talomme on 50 vuotta vanha, ylpeänä kierrätän vieraita osastoilla, koska yleissilmäys on puhdas. Siistijät tekevät työnsä huolellisesti, ahkerasti ja huomioivat samalla vanhukset ympärillään ja kerkeävät työnsä ohella vaihtaa muutaman sanan myös heidän kanssaan.

Justen-Hietarinteen mukaan palkitut tekevät enemmän kuin heidän kuuluisikaan. Heidän työtään on hieno seurata, he itse arvostavat omaa työtään. Siistijät ovat arvokkaimpia työntekijöitä yhteisössä ja heitä harvemmin muistetaan. Kun tapaa tällaisia työntekijöitä tuntuu, ettei pysty tarpeeksi heille hyvää palautetta edes antamaan.”

• Leila Roslöfille ja Leila Kuusistolle on kunnia-asia pitää talo puhtaana. He ovat pitäneet työskentelystään vanhusten parissa. He kertoivat, että välillä on raskasta ja surullista, kun läheisiksi tulleet vanhukset nukkuvat pois. Siihen on osattava suhtautua asiallisesti.

Liiton kunniamaininnan luovutti aluepäällikkö Seija Johansson. Tilaisuuteen olivat saapuneet kukkatervehdyksin myös Rauman JHL ry:n puheenjohtaja Jouni Lehto ja pääluottamusmies Marjo Justen.

Rauman kaupungin siivouspalveluyksikkö oli jo aiemmin muistanut Leiloja kukkakimpuin.