JHL:n edustajisto hyväksyi neuvottelutulokset kunta-alalle

Ammattiliitto JHL:n edustajisto on hyväksynyt kilpailukykysopimuksen mukaiset neuvottelutulokset kunta-alalle. Päätös syntyi JHL:n edustajiston ylimääräisessä kokouksessa tiistaina Helsingissä äänin 71 – 40.

JHL:n edustajiston alustavasti hyväksymät neuvottelutulokset koskevat Kunnallista yleistä virka- ja työehtosopimusta (KVTES), Kunnallisen teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimusta sekä Kunnallisen tuntipalkkaisen henkilöstön työehtosopimusta.

Päätös on ehdollinen. Se tulee voimaan, jos työmarkkinoiden kaikki keskusjärjestöt toteavat kilpailukykysopimuksen mukaisten työ- ja virkaehtosopimusten riittävän kattavuuden, jos keskusjärjestöt toteavat, että maan hallituksen toimet ovat riittäviä, ja jos keskusjärjestöt hyväksyvät näillä edellytyksillä kilpailukykysopimuksen voimaantulon. Lisäksi edellytetään, että työttömyysturvaan tehtävät muutokset valmistellaan kolmikannassa.

JHL:n edustajiston ylimääräinen kokous jatkuu muiden kilpailukykysopimuksen mukaisten neuvottelutulosten käsittelyllä.

Lisätiedot: puheenjohtaja Jarkko Eloranta, p. 0400 912 399