JHL mukaan rakentamaan uutta keskusjärjestöä

JHL:n hallitus päätti kokouksessaan 29.1.2015 hyväksyä liiton osallistumisen keskusjärjestöhankkeen selvitystyöhön. Hankkeen etenemisestä raportoidaan säännöllisesti hallitukselle ja edustajistolle.

– Olemme sitoutuneita selvittämään edellytyksiä perustaa kokonaan uusi, entistä vaikuttavampi ja tehokkaampi keskusjärjestö, sanoo JHL:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta.

Muutama ammattiliitto on jo ilmoittanut sitoutumisestaan hankkeeseen ja lisää ilmoituksia on tulossa. Määräaika on 10.2. johon mennessä liittojen on ilmoitettava ovatko he mukana selvitystyössä. Sen jälkeen alkaa käytännön työskentely ripeässä tahdissa. Uuden keskusjärjestön on tarkoitus aloittaa vuoden 2016 aikana.

– Tunnelma on innostunut. Näyttää siltä, että hanke voidaan hyvinkin saada maaliin – vaikka työtä on vielä paljon tehtävänä ja aikataulu tiivis, Eloranta arvioi.

– Noin kahden miljoonan järjestäytyneen palkansaajan suurjärjestö olisi vakuuttava edunvalvoja. On JHL:n jäsenten etu, että olemme tässä mukana, päättää Eloranta.

Lisätietoja:
Puheenjohtaja Jarkko Eloranta, 040 091 2399