JHL mukana HUOLI 2015 -kampanjassa

JHL on mukana Mieletön huoli 2015 -kampanjassa. Kansalaiskampanja käynnistyi, kun joukko Keski-Uudenmaan ja Hämeen psykiatrisia hoitajia huolestui mielenterveyspalvelujen alasajosta ja ryhtyi vaatimaan riittävien ja laadukkaiden palveluiden turvaamista.

Kampanjassa vaaditaan subjektiivista oikeutta hoitoon ja hoivaan sekä hoitoon pääsyn turvaamista koko maassa. Lisäksi vaaditaan mielenterveyspalveluihin kohdistuvien leikkausten pikaista pysäyttämistä.

Mukana kampanjassa on mielenterveysalan nykyisiä ja entisiä työntekijöitä ja toimijoita, mielenterveyspotilaita ja heidän läheisiään sekä alan järjestöjä. Aktiivisella panoksella mukana ovat myös Helsingin Mielenterveystyöntekijät JHL:n jäsenet.

HUOLI 2015 on saanut joukon nimekkäitä tukijoita, kuten kirjailija Anja Snellmanin, uutisankkuri Matti Röngän, näyttelijä Armi Toivasen, rap-artisti Palefacen ja ohjaaja-käsikirjoittaja Neil Hardwickin. Myös Turun psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri Hannu Lauerma kuuluu kampanjan tukijoihin.

Kampanjan päätapahtuma on Eduskuntatalon portailla 27.1. kello 16 järjestettävä huolenilmaus, jolloin ministeri Laura Rädylle luovutetaan HUOLI 2015 -adressi allekirjoituksineen.

Käy allekirjoittamassa verkkoadressi ennen kuin se sulkeutuu 26.1. kello 15.

Lisää kampanjasta
www.adressit.com/huoli_2015