Siirry sisältöön

JHL:n lausunto asetusluonnoskesta valtion yhteisten tieto- ja viestintäteknisten palvelujen järjestämisestä

Lausunnossaan JHL kiinnittää huomiota vaaraan, että virastojen viestintä- ja tietoteknisten palvleujen kustannukst nousevat. Tätä liitto ei hyväksy. Kustannukset on alusta asti saatava sellaiselle tasolle, ettei niistä aiheudu palveluja ostaville virastoille nykyistä suurempaa menoerää.

JHL muistuttaa lausunnossaan, että palvelukeskuksen palvelulupaukset eivät saa tarkoittaa henkilöstön työsuhteen ehtojen kannalta heikennyksiä.

Lausunnossaan liitto esittää, että henkilöstöllä on oltava edustus asiakasneuvottelukunnassa, sehän tulee olemaan keskeisessä roolissa suhteessa palvelujen laatuun, kustannustehokkuuteen ja sisältöihin.

JHL:n lausunto kokonaan