Pätkätyöläisen edunvalvonta

Pätkätyö - edunvalvonta Viimeisten 10 vuoden aikana työsopimus-, vuosiloma- ja yhteistoimintalakeja on uudistettu niin, että lainsäädännössä on otettu huomioon määräaikaisissa työsuhteissa olevien työntekijöiden asema. Muutokset ovat olleet hyviä mutta eivät riittäviä, kun asiaa tarkastellaan muiden pätkätyön tekemisen muotojen kannalta.

JHL haluaa olla mukana rakentamassa oikeudenmukaista työelämää, jossa jokaiselle taataan samat oikeudet työn tekemisen muodosta riippumatta. Olemalla aktiivinen, kertomalla toiveista, epäkohdista, onnistumisista autat meitä tekemään työelämästä paremman. Sinun kanssasi voimme vaikuttaa.

Pätkätyöläisen edunvalvontaan olemme koonneet erilaisiin työntekomuotoihin liittyviä asioita ja ongelmia.

Aiheeseen liittyviä muita JHL:n sivuja

Uusimmat päivitykset

29.6.2017 Suomeksi » Sopimukset » Kunta-alan sopimukset » Tuntipalkkaisten työehtosopimus » Työkyvyttömyys ja vuosiloman siirtäminen
29.6.2017 Suomeksi » Sopimukset » Kunta-alan sopimukset » Teknisen henkilöstön sopimus » Teknisten palkat kunnissa