Edunvalvontatyö maailmalla

Kansainvälinen JHL – ihmisarvoisen työn ja laadukkaiden julkisten palvelujen puolesta

JHL:n kansainvälinen edunvalvonta Kansainvälinen edunvalvonta on tärkeä osa liiton toimintaa. Kansainvälisyys näkyy niin liiton, paikallisten yhdistysten kuin tavallisen jäsenen arjessa.

Laadukkaat julkiset palvelut ovat oleellisia taistelussa köyhyyttä vastaan ja maailmanlaajuisen talouskriisin selättämisessä. Korkealaatuisia julkisia palveluja voivat tuottaa vain työntekijät, joiden oikeuksia kunnioitetaan täysimääräisesti. Julkisalojen kansainvälisen liiton PSI:n ja Kansainvälisen kuljetusalan federaation ITF:n jäsenenä toimimme aktiivisesti ihmisarvoisten työn, ammattiyhdistysoikeuksien ja laadukkaiden julkisten palvelujen puolustamiseksi.

Euroopan tasolla keskeistä on eurooppalaisen sosiaalisen mallin puolustaminen sekä työnantajan kanssa käytävän sosiaalisen vuoropuhelun edistäminen. Tätä työtä teemme yhdessä muiden julkisen sektorin ammattiliittojen kanssa Suomen julkisen alan ammattiliittojen EU-yhdistys FIPSUn piirissä. Toisena tärkeänä yhteistyöfoorumina on palkansaajakeskusjärjestöjen Brysselin toimisto FinUnions. Euroopan tasolla jäsentemme etuja ajaa Euroopan julkisten palvelujen Federaation EPSU ja Euroopan kuljetustyöntekijöiden federaatio ETF.

Ammattiliittojen välistä solidaarisuutta tarvitaan nyt ehkä enemmän kuin vuosiin. Tässä työssä ammattiliittojen kehitysyhteistyöhankkeet ovat tärkeitä. JHL tukee kehitysmaiden ammattiliittoja yhdessä Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASKin ja Julkisalojen kansainvälisen liiton PSI:n kanssa.

Kaiken toimintamme tulee olla vastuullista, ympäristöllisesti ja sosiaalisesti kestävää. Reilun kaupan edistämisyhdistys ja Finnwatch ovatkin tärkeitä yhteistyökumppaneitamme, kun haluamme selvittää mm. millaisissa työolosuhteissa eri alihankintaketjuissa työtä teetetään.

Uusimmat päivitykset

18.8.2017 Suomeksi » Jäsensivut » Omat JHL-sivut » Ammattialasivut » Puhdistus- ja ravitsemispalvelut » Puhtauspalvelualan verkosto
18.8.2017 Suomeksi » Sopimukset » Kunta-alan sopimukset » KVTES - kunta-alan sopimus
17.8.2017 Suomeksi » Jäsenyys » JHL:n jäsenedut » JHL:n lomapaikat » Lomapaikkojen varaus