Uutisarkisto

RSS-syöte

JHL kehittää uutta hoiva-avustajan ammattia

03.09.2010 16:43

JHL on ollut aktiivisesti mukana kehittämässä uutta hoiva-avustajan ammattia. Liitto on vaikuttanut vahvasti siihen, että tutkinnosta voi kouluttautua eteenpäin. Hoiva-avustajan ammattikoulutus alkaa tänä syksynä työvoimapoliittisena koulutuksena.

Vuoden mittainenkoulutus rakentuu sosiaali- ja terveysalan ammatillisen perustutkinnon osista. Opintoja voi jatkaa koulutuksen jälkeen ja suorittaa vaikka työn ohessa lähihoitajan tutkinnon.

Toimialajohtaja Jarkko Eloranta muistuttaa, että hoiva-avustajia tarvitaan erityisesti vanhustenhuollossa, jossa lähihoitajien työmäärä on monin paikoin kasvanut liian suureksi. Elorannan mukaan hoiva-avustajan ammatin kehittäminen on hieno osoitus siitä, että aktiivinen vaikuttaminen tuo tulosta, josta on selvää hyötyä työntekijöille.

Tiedote kokonaisuudessaan

Uusimmat päivitykset

19.12.2014 Suomeksi » Jäsensivut » Omat JHL-sivut » Ammattialasivut » Toimisto-, hallinto- ja IT-ala
19.12.2014 Suomeksi » Työelämä » Ammattialatoiminta » Toimisto-, hallinto- ja IT-ala