Järjestäydy!

Tuntuuko tutulta sinun työpaikallasi?

”Monesta tuntuu, että pomo suosii muutamia työntekijöitä – meistä muista se ei oo reilua, että toisille on kaikki mahdollista ja toisille ei mikään.” /files/images/duunivisa/tekija-taina1.png : 32Kb

”Työpaikalla ei ole ketään kenen puoleen kääntyä.”

”Mua harmittaa, että jengi kyllä napisee, mutta kukaan ei tee mitään. Musta näille asioille tarvis tehdä jotain.”

”Minut on valittu luottamusmieheksi, mutta useat työkaverini kuuluvat YTK:hon tai eri liitoihin. Keskustellessani edunvalvonta-asioista työnantajan kanssa, asiat tyssää siihen, että minulla ei ole riitävästi tukea asioiden hoitamikseksi."

"Kuulun kyllä liittoon, mutta liitto tuntuu tosi etäiseltä."

Kuulostaako tutulta?

/files/images/duunivisa/riikka.png : 46Kb Me JHL:ssä haluamme tehdä entistä parempaa edunvalvontaa ja kuulla miten työelämässä menee. Haluamme löytää uusia tapoja paikalliseen edunvalvontatyöhön. Olemme kiinnostuneita tietämään minkälaisin ajatuksin ja toivein ihmiset tekevät työtä sopimusaloillamme. Tule mukaan ja kerro työpaikkasi tarpeista!

/files/images/duunivisa/pera1.png : 35Kb Järjestämistoiminta on työyhteisön olojen ja edunvalvonnan kehittämistä yhdessä työnantajan ja liiton kanssa. Järjestämisen lähtökohtana ovat aina työyhteisön toiveet ja tarpeet. Yleensä tämä tarkoittaa turvallisempaa ja oikeudenmukaisempaa työyhteisöä, enemmän yhteisöllistä toimintaa ja liiton tukea hankalissa tilanteissa.

/files/images/duunivisa/eija1.png : 33Kb

Järjestäminen on toimintaa, jossa

• JHL:n järjestäjä ottaa yhteyttä työpaikkaan.
  • tavataan ja keskustellaan työpaikan ajankohtaisista asioista/nykytilanteesta ja edunvalvontakysymyksistä.
  • työpaikan järjestäytymisaste nousee ja löydetään uusia aktiiveja.
  • työpaikalle luodaan toimiva edunvalvontarakenne.
  • työpaikka pystyy aktiivisesti toimimaan työyhteisön edunvalvonnan kehittämiseksi/ylläpitämiseksi.

Materiaalia

Projektin esite (pdf)

Lataa itsellesi järjestämis -logo

Luottamushenkilöiden yhteystiedot työpaikan ilmoitustaululle (pdf) suomi / ruotsi
Järjestämishanketta varten on tuotettu animaatio, jossa aiheena on työpaikan sisäilmaongelmien ratkaiseminen. Videon on tuottanut Veli Creative.

Ota yhteyttä!

/files/images/duunivisa/jarkko.png : 18Kb Jos työpaikallasi on epäkohtia tai haluaisit parantaa JHL:n toiminnan nykyistä tasoa työyhteisössäsi, niin ota yhteyttä. Järjestäjän kanssa yhteisvoimin toimien on mahdollista saada asiat parempaan jamaan.
Voit tilata työpaikkakäynnin lomakkeella

Projektin yhteystiedot

Uusimmat päivitykset

18.8.2017 Suomeksi » Jäsensivut » Omat JHL-sivut » Ammattialasivut » Puhdistus- ja ravitsemispalvelut » Puhtauspalvelualan verkosto